حمله تند یک نماینده به صحرایی: مدیریت یک آموزشگاه زبان مختلط را داری/ چرا کسی را که دست فرح را بوسیده روی کار آوردی؟

کدخبر: ۵۷۷۱۰۳
نماینده مردم تهران گفت: شنیده‌ها حاکی از آن است که صحرایی هم می‌خواهد با همان تیم کار کند و این تیم همان کسانی بودند که عملکرد ضعیفی داشتند. ما نگران اطرافیان و حلقه نزدیک به صحرایی هستیم که مسبب وضع موجود این وزارتخانه هستند.
حمله تند یک نماینده به صحرایی: مدیریت یک آموزشگاه زبان مختلط را داری/ چرا کسی را که دست فرح را بوسیده روی کار آوردی؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، علی خضریان در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۹ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: صحرایی از ۱۴ فروردین امسال سرپرست وزارت آموزش و پرورش شد و متأسفانه همان تیم و حلقه ضعیف که در دوران یوسف نوری در وزارت آموزش و پرورش فعالیت می‌کردند، همچنان جزو حلقه نزدیک و دوستان صحرایی هستند و برای رأی اعتماد وی تلاش می‌کنند.

وی بیان کرد: شنیده‌ها حاکی از آن است که صحرایی هم می‌خواهد با همان تیم کار کند و این تیم همان کسانی بودند که عملکرد ضعیفی داشتند. ما نگران اطرافیان و حلقه نزدیک به صحرایی هستیم که مسبب وضع موجود این وزارتخانه هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: صحرایی از زمانی که سرپرست وزارت آموزش و پرورش شده است آنقدر غرق رایزنی شده که از مسائل وزارت آموزش و پرورش غافل شد و گزارش‌های دریافتی حاکی از آن است که به دلیلی بی تجربگی‌ها، امتحانات نهایی امسال با تأخیر فراوان برگزار شد و باعث ایجاد استرس برای دانش آموزان شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با رفتن یک وزیر و آمدن یک وزیر دیگر، مشکلات وزارت آموزش و پرورش حل نمی‌شود و مهم آن است که ساختارها تغییر کند و اگر قرار باشد همین مسیر طی شود، چاره‌ای جز تغییر وزرا در مجلس وجود ندارد.

خضریان گفت: علیرغم اینکه یکسال از انتصاب صحرایی به عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان می‌گذرد اما تعداد زیادی از عناصر شناسنامه دار غرب‌گرا و تابلودار جریان اصلاحات در این مجموعه جابجا نشده اند و با وجود آنکه وی هنوز بعد از ۱۳ ماه از تصدی در دانشگاه فرهنگیان نتوانسته است تیم مناسبی را برای کمک به خود جمع آوری کند، چگونه می‌خواهد در وزارتخانه آموزش و پرورش تحول ایجاد کند و تیمی حرفه‌ای روی کار بیاورد؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: صحرایی مدیریت یک آموزشگاه زبان انگلیسی را بر عهده دارد که کلاس‌های مختلط و تصاویر بی‌حجاب آن در سطح کشور منتشر شده است و شما چه عکس‌العملی را نشان دادید؟ صحرایی در صفحه مجازی خود تصویر یک دختر دانشجوی بی‌حجاب که در بلگراد گیتارزنی می‌کرد را منتشر کرد و سوال ما این است که با کدام یک از خطوط فرهنگی این کار را انجام داده است؟

وی افزود: آقای صحرایی! شما یک جانباز ۷۰ درصد را عزل و فردی را که در دست بوسی فرح شرکت کرده بود و در دوران اصلاح‌طلبی تألیف کتب درسی را بر عهده داشت جای او نشاندید. من چطور می‌توانم اعتماد کنم شما وقتی وارد آموزش و پرورش شوید، از این عوامل استفاده نمی‌کنید؟ شما در شب ۱۲ اردیبهشت ماه امسال با جریان تشکیلاتی خاتمی در شبکه شاد برنامه زنده برگزار کردید در حالی که به شما گفته شده بود این کار را نکنید. روی اعتماد چه کسانی برای وزارت آموزش و پرورش حساب کردید؟

خضریان گفت: ریاست ستاد تبلیغاتی یکی از نمایندگان اصلاح طلب در شهرستانی است که شما در انتخابات‌های گذشته در آن مسئولیت داشتید و بعد از رأی آوری آن فرد شما به عنوان رئیس بنیاد شهید آن شهرستان منصوب شدید و این سوال مطرح است که ارتباط شما با جریان اصلاح طلبی در سطح شهرستانتان چیست؟ علت قوت گرفتن جریان لیبرال در دوران سرپرستی شما چیست؟ برگزاری نشست‌های جریان لیبرال زیر چتر دانشگاه فرهنگیان که در ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت در دانشگاه فرهنگیان بابلسر با حضور شما برگزار شد، نتیجه چیست؟

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از اشتباهات اساسی نوری در دوران وزارتش این بود که با وجود شیوع بدحالی و مسمومیت دانش‌آموزان حدود ۸ ماه معاون تربیت بدنی و سلامت نداشت و الان هم ندارد. شما در این خصوص چه کردید؟ آیا برای تمشیت امور نمی‌توانستید برای یک نفر حکم بزنید و این معاونت را از بلاتکلیفی نجات دهید؟ 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید