پشت پرده سفر مقام عراقی به ایران/ او حامل چه پیامی بود؟

کدخبر: ۵۷۷۱۱۳
منابع خبری ادعا کردند که عمار حکیم در سفرش به قاهره حامل پیام‌های ایران برای از سرگیری روابط با مصر است.
پشت پرده سفر مقام عراقی به ایران/ او حامل چه پیامی بود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، منابع سیاسی عراقی در گفت‌وگو با روسیاالیوم به جزئیات سفر عمار حکیم، رهبر جریان حکت ملی عراق به قاهره و دیدار با مقامات ارشد مصر پرداختند.

این منابع با اشاره به چند نشست امنیتی میان مسئولان ایرانی و مصری در بغداد اعلام کردند که عمار حکیم پیام ایران برای از سرگیری روابط با مصر را به عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور این کشور منتقل کرده است.

منابع عراقی افزودند که پیام ایران مثبت بوده است و پاسخ عبدالفتاح سیسی در این خصوص نیز مثبت بوده است.

بر اساس این گزارش، همزمان با سفر هیثم بن طارق، پادشاه عمان به تهران و دیدار با مقامات ارشد کشورمان سید عمار حکیم به قاهره سفر کرد و با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبرمعظم انقلاب اسلامی صبح روز دوشنبه در دیدار «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان و هیات همراه، با اشاره به مذاکرات طرف‌های ایرانی و عمانی، خاطر نشان کردند: نکته مهم آن است که این مذاکرات تا رسیدن به نتایج محسوس، به صورت جدی پیگیری شود و در نهایت ارتباطات گسترش یابد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اظهارات سلطان عمان مبنی بر تمایل مصر برای از سرگیری روابط با جمهوری اسلامی ایران، تاکید کردند: ما از این موضع استقبال می‌کنیم و مشکلی در این زمینه نداریم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید