هشدار لاوروف به سفیر آمریکا / بر کار خود تمرکز کنید

کدخبر: ۵۷۷۴۶۶
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از اتهامات مطرح شده از سوی سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی درخصوص ارسال تسلیحات توسط پرتوریا به مسکو، از سفیر آمریکا خواست بر کار خود تمرکز کند.
هشدار لاوروف به سفیر آمریکا / بر کار خود تمرکز کنید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزیر خارجه روسیه عصر چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی افزود: روبن بریگتی سفیر ایالات متحده در پرتوریا که گفت آفریقای جنوبی به روسیه تسلیحات ارسال کرده است باید بر انجام کار خود تمرکز کند.

وی با اشاره به ادعای بریگتی درباره ارسال سلاح توسط کشتی باری لیدی آر به روسیه اظهار کرد: آفریقای جنوبی یک کشور مستقل است، روسیه نیز یک کشور مستقل است و ما روابط خود را در انطباق کامل با هنجارها و اصول حقوق بین‌الملل ایجاد می‌کنیم.

سقوط جنگنده اف ۵ آمریکا در دریا / سرنوشت خلبان چه شد؟

دیپلمات ارشد روسیه افزود: در بحث روابط دو جانبه، اگر طرف مقابل در هر زمینه از همکاری ما پرسشی داشته باشد، آن را به صورت دو جانبه حل و فصل می‌کنیم.

لاوروف تاکید کرد: اگر سفیر آمریکا یا هر سفیر خارجی دیگری از آن سوی اقیانوس به چیزی مشکوک شود، بهتر است بر انجام کار خودش تمرکز کند.

وزیر خارجه روسیه افزود: در بحث تامین تسلیحات، روسیه برخلاف کشورهای غربی پشتیبان اوکراین، هرگز هنجارهای بین‌المللی را نقض نکرده است.

وی با اشاره به ارائه گلوله‌های اورانیوم ضعیف شده از سوی دوستان کی‌یف برای نیروهای اوکراینی، خاطرنشان کرد: کشورهای غربی در حالی که بی‌طرفی خود را در قبال رویدادهای اوکراین اعلام می‌کنند، همچنان به ارسال مقادیر زیادی از جدیدترین سلاح‌های دوربرد و ناامن به کی‌یف ادامه می‌دهند، سلاح‌های ناامنی که حتی به استفاده‌کنندگان آن سلاح‌ها نیز آسیب می‌زند.

لاوروف گفت: غرب در حالی به ارائه تسلیحات نظامی به اوکراین ادامه می‌دهد که مقامات این کشور تهدید به کشتن همه روس‌ها کرده‌اند بنابراین بهتر است سفرای آمریکا به چهره‌ای که از واشنگتن در نزد افکار عمومی جهانیان نقش بسته است، اهمیت بیشتری بدهند.

به گزارش ایرنا، پیشتر روبن بریگیتی سفیر ایالات متحده در آفریقای جنوبی در اظهاراتی مدعی شد پرتوریا به طور مخفیانه سلاح و مهمات به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین ارسال کرده است.

سفیر ایالات متحده در آفریقای جنوبی در این ادعای خود پرتوریا را متهم کرد که از طریق یک کشتی باری مرتبط با یک شرکت تحریم شده که در ماه دسامبر به طور مخفیانه در پایگاه دریایی سیمون تاون در نزدیکی شهر کیپ‌تاون لنگر انداخته بود، اقدام به ارسال سلاح و مهمات به روسیه کرده است.

سفیر آمریکا گفت: ایالات متحده مطمئن است که تجهیزات نظامی بین ۶ تا ۸ دسامبر (۱۵ تا ۱۷ آذر ۱۴۰۱) در کشتی «لیدی آر» در پایگاه دریایی سیمون تاون بارگیری شده و سپس به روسیه منتقل شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید