گفتگوی بن فرحان و لاوروف در حاشیه نشست بریکس

کدخبر: ۵۷۷۵۹۴
وزرای خارجه عربستان سعودی و روسیه در حاشیه نشست گروه بریکس با یکدیگر دیدار کردند.
گفتگوی بن فرحان و لاوروف در حاشیه نشست بریکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «فیصل بن فرحان بن عبدالله» وزیر خارجه عربستان سعودی، امروز (پنجشنبه، ۱ ژوئن) در حاشیه نشست وزرای خارجه گروه بریکس در آفریقای جنوبی، با «سرگئی لاوروف» همتای روس دیدار و رایزنی کرد.

به اعلام شبکه العربیه، وزیر خارجه عربستان سعودی که امروز برای حضور در نشست مشترک وزرای خارجه کشورهای عضو گروه بریکس و کشورهای دوست بریکس، وارد کیپ‌تاون شده بود، در حاشیه این نشست با همتای روس دیدار و درباره مهمترین قضایا و تحولات در عرصه بین‌الملل، تقویت اقدامات چندجانبه برای دستیابی به سعادت و رفاه در سراسر جهان، برگزاری چند دیدار دوجانبه با وزرای خارجه کشورهای برادر و دوست گفت‌وگو کرد.دو طرف در این دیدار درباره آخرین تحولات منطقه و بحران اوکراین گفت‌وگو کردند. 

تکلیف عادل فردوسی پور یکسره شد؟ /پیمان جبلی: انتظار دارید التماس کنم که تو را به خدا بیا؟

پیشتر «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه گفته بود که قرار است لاوروف در حاشیه این نشست که طی روزهای اول و دوم ژوئن در شهرکیپ‌تاون در آفریقای‌ جنوبی برگزار می‌شود، با همتای سعودی دیدار و گفت‌وگو کند. 

وی با اشاره به رایزنی‌ها در خصوص روند توسعه گروه بریکس افزود: نامزدهایی بسیار قوی برای عضویت بریکس وجود دارند که عربستان سعودی یکی از آنهاست. ما بدون قید و شرط از نامزدی آنها حمایت می‌کنیم و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا روند تعیین استانداردها و شرایط پذیرش اعضای جدید به تاخیر نیفتد».

گروه بریکس شامل کشورهای برزیل،‌ روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است که هم‌اکنون ۴۰ درصد جمعیت جهان را در اختیار دارد و ۲۵ درصد از تولید ناخالص جهانی را هم به خود اختصاص داده‌اند.

ایران، عربستان سعودی و ونزوئلا از جمله نامزدهای عضویت در گروه بریکس هستند و به گفته «آنیل سوکلال» نماینده آفریقای جنوبی در این گروه درباره نشستی که در کیپ‌تاون در حال برگزاری است، گفت: «آنچه که مورد بحث قرار خواهد گرفت گسترش بریکس است. ۱۳ کشور به طور رسمی درخواست پیوستن به آن را داده و ۶ کشور دیگر به طور غیر رسمی درخواست کرده‌اند».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید