ادعای جدید بلینکن درباره صلح اوکراین و روسیه

کدخبر: ۵۷۷۷۸۷
اقتصادنیوز: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد، واشنگتن از هر ابتکار عمل مربوط به صلح اوکراین که روسیه را به پای میز مذاکره بیاورد استقبال می‌کند.
ادعای جدید بلینکن درباره صلح اوکراین و روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزیر امور خارجه آمریکا، در سخنرانی در یک مراسم در تالار شهرداری شهر هلسینکی مدعی شد: "صراحتا باید گفت آمریکا از هر ابتکار عملی که به آوردن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به پای میز مذاکره و ورود به دیپلماسی معنادار کمک کند استقبال می‌کند. ما از تلاشهایی که به یافتن راه یک صلح پایدار و عادلانه مطابق با اصول منشور سازمان ملل در اوکراین کمک کنند چه از جانب برزیل چه از جانب چین و چه از جانب هر کشور دیگری که باشد استقبال می‌کنیم."

کنایه واشنگتن به ارتش مسکو؛ شرایط روسیه بدتر از پیش از حمله شده است

اسپوتنیک گزارش داد، آنتونی بلینکن همچنین اظهار کرد، آمریکا این آمادگی را دارد بعد از پایان جنگ روسیه و اوکراین، درباره موضوع امنیت اروپا بحث کند.

او در ادامه سخنرانی خود ادعا کرد: اگر و هر زمان روسیه برای تلاش به سمت "صلح واقعی" آماده باشد، آمریکا هماهنگ با اوکراین و دیگر متحدان و شرکایش در سراسر جهان به آن پاسخ خواهد داد. ما هم راستا با اوکراین، متحدان و شرکایمان آماده داشتن یک بحث گسترده تر بر سر امنیت اروپا در حمایت از ثبات و شفافیت خواهیم بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید