تنها زن کابینه اردوغان که محبوب رسانه های رسمی ایران است!+تصاویر

کدخبر: ۵۷۸۲۱۰
گوگتاش در زمان پیروزی اش در انتخابات پارلمانی بروکسل مورد توجه رسانه ای ایران قرار گرفته بود. سخنان گوگتاش درباره حجاب، بازتاب زیادی در رسانه های ایران داشت، به ویژه جمله معروفش که ” من سرم را می پوشانم نه فکرم را .”
تنها زن کابینه اردوغان که محبوب رسانه های رسمی ایران است!+تصاویر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصرترکیه، در همان روز تحلیف، رجب طیب اردوغان ، اعضای کابینه خود را معرفی کرد که در میان آنها نام یک زن به چشم می خورد، زنی که سال ها پیش، مورد توجه رسانه های ایران قرار گرفته بود: “ ماهی‌نور اوزدمیر گوکتاش ” وزیر خانواده و خدمات اجتماعی.

گوکتاش در سال ۱۹۸۲ در خانواده ای ترک تبار در بروکسل ، پایتخت بلژیک به دنیا آمد. او اصالتاً از اهالی قونیه است، شهری که آرامگاه مولوی در آن قرار دارد. گوکتاش پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی اش ، در سال ۲۰۰۹ و در حالی که تنها ۲۷ سال داشت، در انتخابات پارلمانی منطقه بروکسل رأی آورد.

حضور او در پارلمان از آن جهت مورد توجه رسانه های غربی و جهان اسلام قرار گرفت که او با حجاب کامل اسلامی در رقابت های انتخاباتی شرکت کرد و برنده شد. او اولین عضو محجبه پارلمان بروکسل بود.

تنها خانم کابینه اردوغان

  • او در زمان پیروزی اش در انتخابات پارلمانی بروکسل مورد توجه رسانه ای ایران قرار گرفته بود. سخنان گوگتاش درباره حجاب، بازتاب زیادی در رسانه های ایران داشت، به ویژه جمله معروفش که ” من سرم را می پوشانم نه فکرم را .”

گوگتاش پس از ادای سوگند نمایندگی در جمع خبرنگارانی که مشتاق بودند ببینید اولین زن محجبه پارلمان بروکسل چه دیدگاه هایی دارد گفته بود: نباید تنها به ظاهر افراد توجه شود، مهم این است که من با وجود داشتن حجاب توانستم عضو یک حزب سیاسی باشم که به حجاب من هم احترام می‌گذارد و به این امر نیز افتخار می‌کنم که با این وجود توانستم به پارلمان راه یابم و از این بابت بسیار خوشحال و خرسندم.

آن زمان، برخی جریان ها با این ادعا که نباید نمادهای مذهبی وارد سیاست شود، علیه عضویت او در پارلمان موضع گیری کردند ولی حامیانش در بیرون پارلمان تجمع کردند و “ مرکز مبارزه با نژادپرستی ” در بروکسل نیز حمایت خود را از وی اعلام کرد و نهایتاً این استدلال که او فارغ از این که چه پوششی دارد منتخب واقعی مردم است، برنده شد و گوکتاش توانست دوره نمایندگی خود را در پارلمان بروکسل آغاز کند.


تنها خانم کابینه اردوغان: زنی که 14 سال پیش مورد توجه رسانه های ایران قرار گرفته بود (+ تصاویر )

  • او تا سال ۲۰۱۹ در سمت های نایب رئیس کمیته خدمات اجتماعی پارلمان بروکسل و نایب رئیس کمیسیون فرصت های برابر برای زنان و مردان فعالیت می کرد و از دغدغه های کاری اش کارآفرینی زنان، رفع خشونت علیه زنان و مقابله با اسلام هراسی بود.

  • گوکتاش در سال ۲۰۱۵ به دلیل آن که اتهام نسل کشی ارامنه توسط دولت عثمانی را نپذیرفت، از حزب خود (دموکرات مسیحی CDH) اخراج شد. وی در سال ۲۰۲۰ به عنوان سفیر جمهوری ترکیه در الجزایر منصوب شد.


تنها خانم کابینه اردوغان: زنی که 14 سال پیش مورد توجه رسانه های ایران قرار گرفته بود (+ تصاویر )

گوکتاش که از سال ۲۰۱۹ عضو کمیسیون مشاوره زنان سازمان همکاری اسلامی است، به زبان های ترکی، فرانسوی، انگلیسی و هلندی صحبت می کند. و سرانجام رجب طیب اردوغان، در سوم ژوئن ۲۰۲۳ (۱۳ خرداد ۱۴۰۲) ماهی‌نور اوزدمیر گوکتاش ۴۱ ساله -که متاهل مادر دو فرزند است- را به عنوان وزیر«خانواده و خدمات اجتماعی» برگزید.


کابینه اردوغان

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید