رایزنی فرستاده «گوترش» با مقامات عمانی درباره صلح یمن

کدخبر: ۵۷۸۴۲۸
اقتصادنیوز: فرستاده ویژه سازمان ملل متحد برای برقراری صلح در یمن با مقامات عمان به گفت‌و‌گو نشست.
رایزنی فرستاده «گوترش» با مقامات عمانی درباره صلح یمن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن برای بررسی راه‌های برقراری صلح در یمن راهی مسقط؛ پایتخت عمان شد.

انتقاد تند علی جنتی از شورای نگهبان درباره تایید صلاحیت‌ها + فیلم

پایگاه خبری «خلیج اونلاین» گزارش داد، در بیانیه گروندبرگ که دوشنبه منتشر شد، امده است که وی در مسقط با گروهی از مقامات بلندپایه عمانی و نیز «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره کننده انصارالله برای بررسی درباره راه های پیشبرد تلاش های صلح جاری در یمن دیدار و گفت وگو کرده است.

دو هیأت عربستانی و عمانی هشتم آوریل گذشته (۱۹ فروردین ۱۴۰۲) گفت وگو با سران انصارالله در صنعا را آغاز کردند که این دور از گفت وگوها ۶ روز به طول انجامید و در جریان آن راه‌های تمدید آتش‌بس و برقراری صلح در یمن بررسی شد.

بسیاری از کشورها برای تحقق حل سیاسی جامع برای پایان دادن به بحران یمن، مقامات این کشور را زیر فشار گذاشته اند تا آتش‌بس در این کشور بار دیگر احیا شود، آتش بسی که از آوریل تا اکتبر سال گذشته میلادی (فروردین تا مهرماه ۱۴۰۱) با نظارت سازمان ملل متحد به مدت چند ماه ادامه یافت.

پیشتر نیز انصارالله از دستیابی به توافق با عربستان برای توقف همیشگی جنگ در یمن خبر داد.

این گروه یمنی اعلام کرد که توافق مشروط به اجرای بندهای توافق شده با دولت ریاض است که شامل پرداخت حقوق کارمندان یمنی، بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعا و بنادر یمنی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید