ژنرال مارک میلی: اوکراین به خوبی برای ضد حمله آماده شده است

کدخبر: ۵۷۸۴۶۲
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که اوکراین "خیلی خوب" برای ضدحمله آماده شده است؛ اما هنوز برای صحبت در مورد نتیجه این عملیات زود است.
ژنرال مارک میلی: اوکراین به خوبی برای ضد حمله آماده شده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به رسانه‌های آمریکایی گفت: «همانطور که شما خوب می‌دانید، فکر می‌کنم اوکراینی‌ها خیلی خوب آماده شده‌اند.»

وی افزود: «آمریکا و سایر کشورهای متحد در اروپا و تقریباً کل جهان به اوکراینی‌ها برای آماده‌سازی کمک می‌کنند و مهمات، مشاوره، داده‌های اطلاعاتی و غیره در اختیار آنها قرار می‌دهند.»

این مقام افزود: «خیلی زود است که درباره نتیجه این عملیات بزرگ تهاجمی صحبت کنیم که مدت‌هاست از سوی مقامات اوکراینی و تأمین‌کنندگان مالی آن اعلام شده است».

این در حالی است که از چهارم ژوئن، نیروهای مسلح روسیه بیش از یک حمله نیروهای اوکراینی را در چندین محور دونتسک، خرسون و زاپوریژیا دفع کرده و بیش از ۱۵۰۰ سرباز اوکراینی را نابود و نزدیک به ۲۰۰ خودروی زرهی و تانک را منهدم کرده‌اند.

ژنرال مارک میلی همچنین اعلام کرد که ارتش آمریکا خطر تشدید درگیری در اوکراین را در نتیجه حملات کی‌یف در داخل خاک روسیه رد نمی‌کند.

او در مصاحبه‌ای با سی ان ان در روز دوشنبه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا حملات اوکراین در داخل خاک روسیه می‌تواند منجر به تشدید درگیری با روسیه شود، گفت: "خطرات تشدید تنش همیشه وجود دارند" و آمریکا این رویدادها را "با احتیاط" نظاره‌گر است.

میلی خاطرنشان کرد که آنچه در حال رخ دادن است نشان دهنده "یک تهدید وجودی برای موجودیت اوکراین است و برای اروپا، آمریکا و بقیه جهان اهمیت بیشتری دارد."

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید