احتمال ارسال نیرو به اوکراین توسط کشورهای ناتو/ جنگ شدت می گیرد

کدخبر: ۵۷۸۹۸۰
دبیرکل سابق ناتو هشدار داد که حتی اگر گروهی از کشورهای ناتو ضمانت‌های امنیتی هم به اوکراین بدهند، کشورهای دیگری هرگز اجازه نخواهند داد عضویت اوکراین در این پیمان خارج از برنامه‌های اجلاس آتی باشد.
احتمال ارسال نیرو به اوکراین توسط کشورهای ناتو/ جنگ شدت می گیرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا، آندرس راسموسن، دبیرکل سابق ناتو گفت که اگر کشورهای عضو این پیمان از جمله آمریکا در نشست آتی خود در پایتخت لیتوانی، ضمانت‌های امنیتی ملموس به کی یف ارائه ندهند، این امکان وجود دارد که گروهی از کشورهای ناتو برای استقرار نیرو در خاک اوکراین آماده باشند.

 وی که عهده‌دار پست مشاور ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نیز بوده است، سفر خود به اروپا و واشنگتن را به منظور بررسی رویکرد و مزاج اعضای ناتو قبل از نشست این پیمان آغاز کرده است.

بن سلمان هم در باره حضور زنان در مسجدالنبی و قبرستان بقیع، راه وهابیون را می رود

او همچنین هشدار داد که حتی اگر گروهی از کشورهای ناتو ضمانت‌های امنیتی هم به اوکراین بدهند، کشورهای دیگری هرگز اجازه نخواهند داد عضویت اوکراین در این پیمان خارج از برنامه‌های اجلاس آتی باشد.

اظهارات راسموسن در حالی مطرح می‌شود که ینس استولتنبرگ دبیرکل فعلی ناتو گفته است که مسئله ضمانت‌های امنیتی در دستور کار اجلاس آتی این سازمان خواهد بود اما براساس ماده پنج معاهده واشنگتن، ضمانت‌های امنیتی کامل تنها به اعضای کامل ناتو ارائه می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید