انگلیس تحریم های جدید اعمال کرد

کدخبر: ۵۷۸۹۸۲
وزارت امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای از وضع تحریم‌های جدید علیه بلاروس خبر داد.
انگلیس تحریم های جدید اعمال کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شد آمده است که تحریم‌های جدید سبب می‌شود تا دولت لندن «از انتشار تبلیغات توسط سازمان‌های رسانه‌ای بلاروسی در بریتانیا، از جمله از طریق اینترنت، جلوگیری کند، زیرا این کشور همچنان تهاجم روسیه به اوکراین را تسهیل و روایت‌های نادرست را پخش می‌کند.»

وزارت امور خارجه انگلیس با بیان این ادعا که دولت بلاروس «به روسیه اجازه استفاده از خاک و حریم هوایی خود را برای انجام حملات موشکی و پهپادی علیه اوکراین علاوه بر ارائه آموزش و پشتیبانی لجستیکی به نیروهای روسیه داده است.» افزود: انگلیس واردات طلا، سیمان، چوب و لاستیک از بلاروس را که منابع درآمدی برای رژیم لوکاشنکو هستند، ممنوع خواهد کرد. ما همچنین صادرات اسکناس و ماشین آلات بریتانیا به بلاروس را در کنار کالاها، فناوری‌ها و موادی که می‌توان برای تولید سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی استفاده کرد، مسدود می‌کنیم.

احتمال ارسال نیرو به اوکراین توسط کشورهای ناتو/ جنگ شدت می گیرد

در بیانیه یادشده آمده است: تدابیر آنلاین ما نیز سبب خواهد شد تا از انتشار تبلیغات در بریتانیا توسط شرکت‌های رسانه‌ای بلاروسی جلوگیری شود. این بدان معناست که شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی و ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی، دسترسی به وب‌سایت‌های سازمان‌های رسانه‌ای بلاروسی را محدود می‌کنند.

جیمز کلورلی وزیر امور خارجه انگلیس در همین پیوند ادعا کرد: این بسته جدید فشار اقتصادی بر لوکاشنکو و دولت او را که فعالانه تلاش های جنگی روسیه را تسهیل می کند و تمامیت ارضی اوکراین را نادیده می گیرد، افزایش می دهد.

وی در تداوم مواضع جنگ‌طلبانه انگلیس افزود: حمایت ما از اوکراین تا هر زمانی که طول بکشد قاطعانه باقی خواهد ماند و بریتانیا از اتخاذ تدابیر بیشتر علیه کسانی که جنگ پوتین را حمایت می‌کنند دریغ نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا، انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است.

جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه سال گذشته میلادی (دوم اسفندماه ۱۴۰۰) استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز بعد، عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد. به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

رئیس جمهور روسیه شهریور سال گذشته برای انجام مذاکرات صلح با کی‌یف اعلام آمادگی کرد و از اوکراین خواست خصومت را کنار بگذارد. اما رئیس جمهوری اوکراین تحت القائات مقام‌های جنگ‌طلب غرب عنوان کرد زمانی آماده مذاکره است که رئیس جمهور دیگری در روسیه به قدرت برسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید