خطر بزرگ در کمین شهرهای احمدی‌نژاد و حسن روحانی

کدخبر: ۵۷۹۰۳۰
اقتصادنیوز: ارادان و سرخه زادگاه‌های محمود احمدی‌نژاد و حسن روحانی روسای دولت‌های پیشین در خطر قرار گرفتند.
خطر بزرگ در کمین شهرهای احمدی‌نژاد و حسن روحانی

به گزارش اقتصادنیوز  به نقل از فارس مسؤولان استان سمنان نسبت به وقوع سیل در شهرستان‌های گرمسار، آرادان و سرخه ابراز نگرانی کردند.سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان در جلسه اضطراری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان سمنان اظهار کرد: این جلسه با هدف بررسی آخرین وضع جوی استان و اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با تهدیدات احتمالی رگبار، رعد و برق، وزش شدید باد و سیلاب‌های احتمالی در استان سمنان به‌ویژه شهرستان‌های گرمسار، آرادان و سرخه تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: با عنایت به نقش مهم اطلاع‌رسانی در پیشگیری از حوادث احتمالی، صداوسیمای مرکز سمنان نسبت به اطلاع‌رسانی به‌موقع هشدارها و اطلاعیه‌های ستاد مدیریت بحران هم از طریق رادیو و تلویزیون اقدام کند.

استاندار سمنان گفت: اداره کل دفتر روستایی و شوراهای استانداری سمنان نسبت به اطلاع‌رسانی به تمام دهیاران در خصوص آماده‌باش کامل و استقرار در روستا اقدام کند.

هاشمی افزود: دهیاران استان سمنان از طرق مختلف به‌ویژه از طریق بلندگوی مساجد روستا، نسبت به اعلام هشدارهای هواشناسی و ستاد مدیریت بحران اقدام کنند.

وی تصریح کرد: اعضای ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان‌ها به‌صورت کامل در آماده‌باش بوده و در محل شهرستان حضور داشته باشند.

استاندار سمنان ادامه داد: پلیس راه استان سمنان از طریق استقرار تیم‌های پلیس در محورهای مواصلاتی استان حضور فعال داشته باشد.

هاشمی گفت: مدیران کل راه و شهرسازی استان سمنان به تمام پیمانکاران فعال طرف قرارداد نسبت به آماده‌باش کامل تجهیزات و ادوات سنگین و مساعدت لجستیک در صورت لزوم اطلاع‌رسانی کند.

وی تصریح کرد: هلال‌احمر استان سمنان پیش‌بینی لازم در خصوص تأمین بسته‌های غذایی و همچنین اسکان احتمالی مسافران را موردتوجه قرار دهد.‌

استاندار سمنان اضافه کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با هماهنگی فرمانداران استان نسبت به پیش‌بینی اسکان احتمالی مسافران در مدارس استان اقدام کند.

هاشمی گفت: اداره کل امور عشایری استان هرچه سریع‌تر ضمن برقرار ارتباط با عشایر، هشدارهای لازم را ابلاغ کند.

وی تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در بحث اطلاع‌رسانی به باغداران در مسیر احتمالی سیلاب اقدام کند.

استاندار سمنان گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی استان آمادگی کامل برای پذیرش احتمالی مصدومان را داشته باشند و سامانه ۱۱۰ استان با اولویت تماس‌های اطلاع‌رسانی سیل، در آماده‌باش کامل باشد.

هاشمی گفت: اخبار و اطلاعیه‌های ستاد مدیریت بحران به‌صورت لحظه‌ای اطلاع‌رسانی شود و بازدید از بندهای خاکی، پل‌ها و ... توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان به انجام رسد.

وی بیان کرد: شهرداری‌های استان، بحث پاک‌سازی و لایروبی جوی‌های آب و پل‌ها را جدی گرفته و در حالت آماده‌باش کامل باشند.

استاندار سمنان گفت: فرمانداران سه شهرستان گرمسار، آرادان و سرخه لیست کشیک خود را اعلام کنند.

هاشمی بیان کرد: دستگاه‌های امدادی شامل شرکت توزیع نیروی برق و شرکت مخابرات و..، در صورت صدمه به زیرساخت‌های مربوطه با قطع شبکه، سریعاً اقدام نموده و پیش‌بینی‌های لازم را لحاظ کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید