آل اسحاق خبر داد؛

خبر مهم از آزادی 3 میلیارد پول ایران از عراق

کدخبر: ۵۷۹۲۹۴
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق از آزادسازی بخشی از منابع بلوکه‌شده ایران در عراق خبر داده و گفته این عدد احتمالا حدود 3 میلیارد دلار است.
خبر مهم از آزادی 3 میلیارد پول ایران از عراق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، یحیی آل‌اسحاق - رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق - گفت که مقداری از منابع بلوکه شده ایران در عراق برای نیاز‌های حجاج تخصیص یافته است و بخشی از پول‌ها نیز برای تامین کالا‌های اساسی پرداخت شد.

وی بیان کرد: شنیده‌ها حاکی از این است که مبلغ پرداختی حدود سه میلیارد دلار است.

آل اسحاق به مجوز پرداخت بخشی از طلب‌های ایران توسط عراق اشاره کرد و به ایبنا گفت: این اتفاق به طور قطع تاثیر مثبتی بر بازار‌ها خواهد داشت، چراکه هم نیاز‌های بانک مرکزی مرتفع و هم کالا‌های اساسی خریداری شده است. در واقع این گشایش ارزی می‌تواند به ثبات بازار ارز و همچنین کالا‌های اساسی کمک قابل توجهی کند.

پیش‌تر برخی منابع رسانه‌ای نزدیک به دولت ادعا کرده بودند که به زودی حدود 24 میلیارد دلار از منابع ارزی ایران در کره جنوبی، عراق و صندوق بین‌المللی پول آزاد می‌شود اما این خبرها از سوی برخی چهره‌های اقتصادی و سیاسی تکذیب شد.

درمورد طلب ایران از عراق روایت‌های مختلفی وجود دارد. رئیس کل بانک مرکزی چند ماه قبل به رقم 10 میلیارد دلار اشاره کرده بود. برخی رسانه‌های نزدیک به دولت، رقم آزادسازی شده اخیر را 2.7 میلیارد دلار عنوان کرده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید