واکنش عراق به آزادسازی بدهی های ایران

کدخبر: ۵۷۹۳۳۵
مشاور نخست وزیر عراق گفت: مردم عراق پس از آزادسازی طلب ایران و سرمایه‌گذاری در انرژی پاک شاهد بهبود وضعیت برق‌رسانی خواهند بود.
واکنش عراق به آزادسازی بدهی های ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، از بغداد الیوم، ضیاء الناصری مشاور نخست‌وزیر عراق اعلام کرد: مردم عراق پس از آزادسازی طلب ایران و سرمایه‌گذاری در انرژی پاک شاهد بهبود وضعیت برق‌رسانی خواهند بود.

مشاور نخست وزیر عراق با انتشار توییتی نوشت: مجموع پول‌های ایران که عراق طی دوره مسئولیت دولت کنونی آزاد کرده به ۱.۵ میلیارد یورو رسیده است. همچنین یک میلیارد دیگر هم آزاد خواهد شد.

بدهی‌های بغداد به ایران؛ محور گفتگوی فؤاد حسین و بلینکن

موضع گیری بغداد درباره آزادسازی طلب ایران

وی افزود: در مقابل، شهروندان همزمان با طرح‌های جدید دولت در بهره‌برداری از انرژی پاک و استفاده از گاز عراق شاهد بهبود تدریجی در روند برق‌رسانی خواهند بود.

پیش از این هم یحیی آل اسحاق در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد آزادسازی ۲.۷ میلیارد دلار از منابع ایران در کشور عراق اظهار داشت: عراق در حدود ۷ تا ۸ میلیارد دلار به ایران بدهی دارد که طبق شنیده‌ها ۲.۷ میلیارد دلار از این منابع آزاد شده و بخشی از آن در اختیار سازمان حج و بخشی هم برای کالاهای اساسی تخصیص پیدا کرده است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق افزود: بدهی عراق به دلیل خرید گاز و برق از ایران دائماً کم و زیاد می‌شود و یک رقم شناوری است.

وی با بیان اینکه آزادسازی منابع ارز تأثیر مثبتی بر بازار دارد، گفت: البته جزئیات مربوط به میزان دقیق بدهی و نحوه تخصیص را باید بانک مرکزی توضیح دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید