آیت الله علوی بروجردی:

مردم روحانیون را باعث مشکلات اقتصادی کشور می‌دانند

کدخبر: ۵۷۹۹۶۴
آیت‌الله بروجردی گفت: کشور ما درگیر مشکلات اقتصادی است. بسیاری از مردم هم باعث و بانی این مشکلات را روحانیان می‌دانند و لذا به روحانیت نظر خوبی ندارند.
مردم روحانیون را باعث مشکلات اقتصادی کشور می‌دانند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، آیت الله علوی بروجردی گفت: وقتی اصحاب معاویه گوشواره از گوش آن دختر یهودی می‌کشند، حضرت علی علیه‌السلام آن خطبۀ عجیب را می‌خوانند و می‌فرمایند اگر مسلمانی این خبر را بشنود و بمیرد، ملامتش نمی‌کنم. لذا قدری بین اسلام واقعی و آنچه ما هستیم، تفاوت است.

 او گفت: کشور ما درگیر مشکلات اقتصادی است. بسیاری از مردم هم باعث و بانی این مشکلات را روحانیان می‌دانند و لذا به روحانیت نظر خوبی ندارند و حتی به ائمه علیهم‌السلام هم گاهی انتقاداتی دارند.

او گفت: بهایی‌ها دین و مذهب ندارند و گروهی ساخته‌ پرداختۀ قدرت‌ها هستند و در تاریخ معاصر ایران نقش داشتند. در زمان شاه، مدتی بهایی‌ها در دربار رسوخ کرده و بسیاری از مقامات دولتی را اشغال کرده بودند. لذا می‌کوشیدند در هر اداره‌ای بهایی را به جای مسلمان‌ها استخدام کنند. آیت‌الله بروجردی با این کار مقابله کردند. 

به گفته او ما حق نداریم کسانی را که در کشورمان به دنیا آمده‌اند، حتی اگر به خدا هم معتقد نیستند، بکشیم یا از کشور بیرونشان کنیم. این‌ها هم حقوقی دارند. حتی قانون اساسی جمهوری اسلامی هم این حقوق مدنی را به رسمیت شناخته است. این‌ها هم حق زندگی دارند. حق کار و ازدواج و تحصیل در این کشور را دارند. قول مراجع در موضوعات خارجی حجت نیست و نمی‌شود از آن‌ها تقلید کرد. خود شخص باید تحقیق کند. 

تیتر یک
کارگزاری مفید