واکنش سازمان ملل به سفر بلینکن به چین

کدخبر: ۵۸۰۲۳۹
اقتصادنیوز: سخنگوی سازمان ملل در واکنش به سفر وزیر امور خارجه آمریکا به چین گفت از کاهش تنش میان آمریکا و چین استقبال می‌کنیم.
واکنش سازمان ملل به سفر بلینکن به چین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سخنگوی سازمان ملل در واکنش به سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به چین گفت که از هر اقدامی که باعث کاهش تنش ها میان آمریکا و چین شود استقبال می کنیم.

استفان دوجاریک در پاسخ به سوالی در خصوص سفر وزیر خارجه آمریکا به چین گفت که ما از هر اقدامی که منجر به کاهش تنش ها میان آمریکا و چین شود استقبال می کنیم.

زیورآلات متفاوت همسر رئیس‌جمهور نیکاراگوئه در مراسم استقبال از رئیسی + عکس‌

دوجاریک تصریح کرد: مسائل زیادی از جمله در زمینه تکنولوژی و تغییرات اقلیمی وجود دارند که یک همکاری میان آمریکا و چین در خصوص این مسائل، می تواند به جهان سود برساند.

سخنگوی سازمان ملل در خصوص سفر محمود عباس رئیس تشکیلات خودگران فلسطین به چین گفت: این سفر مربوط به حرکت همه در یک مسیر است. ما در گذشته نیز موضع چین در شورای امنیت و سایر نهاد ها را دیده ایم.

دوجاریک افزود که چین راهکار دو کشوری و همچنین اجرای قعطنامه های شورای امنیت در ارتباط با فلسطین و اسرائیل حمایت کرده است. این سفر به معنی داشتن یک هدف از سوی همه اعضای شورای امنیت است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه این کشور را به چین تایید و اعلام کرد بلینکن روزهای ۱۶ تا ۲۱ ژوئن (۲۶ تا ۳۱ خرداد ماه) به چین و انگلیس سفر خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد که بلینکن در پکن با مقامات ارشد جمهوری خلق چین دیدار و درباره اهمیت حفظ کانال های ارتباطات باز برای مدیریت مسئولانه روابط ایالات متحده و جمهوری خلق چین گفتگو خواهد کرد.

پشت‌پرده مذاکرات محرمانه واشنگتن و تهران / توافق نزدیک است؟

شی جینپینگ رئیس جمهوری چین امروز در دیدار محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پکن، طرح ابتکاری شامل سه بخش برای حل مسئله فلسطین به عنوان قدیمی ترین بحران خاورمیانه ارائه داد و تاکید کرد: راه حل اساسی، تشکیل کشور مستقل فلسطین با حاکمیت ملی کامل براساس مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی بیت المقدس است.

خانم هوآ چونیینگ دستیار وزیر خارجه و سخنگوی وزارت امور خارجه چین در حساب کاربری خود رد توییتر نوشت که شیء جینپینگ در ملاقات امروز با محمود عباس، با اعلام وجود شراکت راهبردی میان فلسطین و چین، به طرح سه ماده‌ای برای حل مسئله فلسطین اشاره کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید