پیام رهبر انقلاب به مهدی کروبی و بهزاد نبوی به روایت آیت الله هاشمی

کدخبر: ۵۸۰۴۹۰
اقتصادنیوز: در خاطرات مرحوم اکبر هاشمی روایت شده است که رهبر انقلاب توسط آقای [سیدعلی‌اصغر] حجازی به آقایان [مهدی] کروبی [رئیس مجلس] و بهزاد نبوی، گفته‌اند که نباید مجلس، اصلاحیه قانون مطبوعات را به این صورت مطرح کند؛ چون بازی سیاسی است و نه اصلاح قانون.
پیام رهبر انقلاب به مهدی کروبی و بهزاد نبوی به روایت آیت الله هاشمی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه شرق، خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی‌رفسنجانی روز بیست و ششم خرداد ادامه سفر به شمال کشور را روایت کرده. او در مراسمی که صداوسیما برگزار کرده، شرکت داشته و همچنین در مورد اصلاح قانون مطبوعات و نظر رهبری در این باره نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

تا ساعت چهار بعدازظهر، در مقر در رامسر بودیم. به خاطر سردی هوا از دریا استفاده نکردیم. دریا نسبت به دو سال گذشته، پایین‌ رفته و مقداری از ساحل که زیر آب بود، بیرون آمده و در نقاطی، مجدداً گیاهان روییده است. با محسن، در مورد مسائل مدیریتی و مالی مجمع تشخیص [مصلحت نظام] مذاکره کردیم. بعدازظهر، عفت، مونا، حسن، امید و آقارضا مرعشی آمدند.

عصر برای مراسم اختتامیه جشنواره تولیدات استان‌های صداوسیما، به زیباکنار رفتیم. پس از رسیدن به لنگرود، ازطریق چمخاله رفتیم؛ برای اولین‌بار، این مسیر را رفتم. در کیاشهر، مردم با دسته سینه‌زنی، در مراسم عزاداری یکی از افراد شهر، مراسم داشتند. زمانی معطل شدیم؛ ما را نشناختند.

در زیباکنار، آقایان [علی] لاریجانی [رئیس سازمان صداوسیما] و استاندار و مدیران، استقبال و چند گروه از هنرمندان استان‌های‌ کشور، هنرنمایی کردند و جمعی از کودکان، با خواندن سرود و گل‌افشانی، خیرمقدم گفتند. سپس در جلسه مدیران، مراسم اختتامیه برگزار شد؛ با خیرمقدم آقایان لاریجانی و [عزت‌الله] ضرغامی [معاون پارلمانی و امور استان‌ها] و با خواندن آرای داوران، دربارۀ کارهای مراکز استان، از قبیل تحقیقات و خبر و فیلم و نمایش قطعه‌ای جالب از زندگی خانوادگی یک جانباز- به نام آقای شاهمرادی- و سرودخوانی گروه هنری از مرکز بوشهر. جوایز آنها را دادم و دربارۀ اهمیت و نقش صداوسیما سخنرانی کردم و مراعات سه اصل میل، نیاز و مصلحت مردم در برنامه‌های صداوسیما را مطرح کردم. شام میهمان‌شان بودیم. عفت و محسن هم بودند.

[آقای علی صوفی] استاندار [گیلان]، از امور استان گفت و مذاکره با روسیه دربارۀ مسیر جنوب و شمال که با استفاده از بنادر انزلی یا امیرآباد یا هر دو، از ایران می‌گذرد. آقای لاریجانی، به طور خصوصی گفت، آیت‌الله خامنه‌ای، توسط آقای [سیدعلی‌اصغر] حجازی به آقایان [مهدی] کروبی [رئیس مجلس] و بهزاد نبوی، گفته‌اند که نباید مجلس، اصلاحیه قانون مطبوعات را به این صورت مطرح کند؛ چون بازی سیاسی است و نه اصلاح قانون. آنها هم به‌ ناچار متوقف‌ کرده‌ و نخواسته‌اند بگویند، رهبری جلوگیری کرده‌اند.

ساعت ده و نیم شب به سوی رامسر حرکت کردیم؛ ساعت دوازده رسیدیم. در مسیر، با محسن، دربارۀ مسائل جاری مذاکره کردیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید