ماموریت سخت تیم جدید اقتصادی رئیس‌جمهور

وعده بزرگ اردوغان؛ تورم تک‌رقمی!

کدخبر: ۵۸۰۹۱۴
اقتصادنیوز: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت: «اولویت تیم اقتصادی جدیدش کاهش تورم ۴۰ درصدی به تورم تک‌رقمی خواهد بود.»
وعده بزرگ اردوغان؛ تورم تک‌رقمی!

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از بلومبرگ، اردوغان روز شنبه در یک سخنرانی تلویزیونی در جمعی از صادرکنندگان ترکیه گفت: اکنون که انتخابات به پایان رسیده است، دست ما بازتر شده است. تورم را تک‌رقمی می‌کنیم و این اولویت تیم اقتصاد جدید خواهد بود.»

وی همچنین گفت که اقتصاد پس از دو زلزله ویرانگر در فوریه به شدت در حال بهبود است.

کسب‌وکارهای ترکیه از «شیمشک» می‌خواهند از طرح اقتصادی معتبر رونمایی کند. تثبیت جایگاه اردوغان به‌عنوان رپیس‌جمهور و تمدید نرخ‌های بهره بسیار پایین، تورم را تشدید کرده و منجر به خروج گسترده سرمایه‌گذاران خارجی و سقوط اوراق قرضه و سهام شده است. بانک مرکزی بیشتر ذخایر خود را در تلاش برای حفظ ثبات لیر (پول ملی ترکیه) مصرف کرده است. این ارز در سال جاری همچنان بیش از 20 درصد در برابر دلار کاهش یافته است.

سرمایه گذاران منتظرند ببینند «مهمت شیمسک»، وزیر جدید خزانه‌داری و دارایی و «حافظ گی ارکان»، رئیس بانک مرکزی، به سیاست‌های اقتصادی غیرمتعارف اردوغان، که شامل مداخلات پشت دری برای حمایت از لیر و نگه داشتن نرخ‌های بهره بسیار کمتر از سطح تورم است، پایان خواهند داد یا خیر.

بانک مرکزی ترکیه جلسه تعیین نرخ سود بانکی را 22 ژوئن برگزار می کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید