پیام شدید اللحن بارزانی به بغداد/ از حقوق مان کوتاه نمی آییم

کدخبر: ۵۸۰۹۳۵
نخست وزیر اقلیم کردستان عراق امروز یکشنبه پیامی شدید اللحن به احزاب سیاسی در بغداد ارسال کرد و تاکید کرد که کردستان از حقوق خود کوتاهی نمی‌آید.
پیام شدید اللحن بارزانی به بغداد/ از حقوق مان کوتاه نمی آییم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، از سومریه نیوز، مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق به مناسبت روز جهانی مبارزه با انزجار و نفرت گفت: تلاش‌هایی برای نقض حقوق ما در قانون اساسی صورت می‌گیرد و اظهارات خصمانه‌ای علیه اقلیم کردستان به روشی گمراه کننده و ادعاهایی مبنی بر اینکه شکوفایی و توسعه اقلیم به ضرر بخش‌های دیگری از عراق است، وجود دارد. این‌ها با این روش می‌خواهند سوءمدیریت و فساد و هدر دادن اموال دولتی را مخفی کنند. پایبندی به قانون اساسی عراق تنها ضامن ثبات و حمایت از حقوق تمام گروه‌های عراقی است.

وی گفت: مشکل ما محدود به پرونده حقوق‌ها و مسائل مالی نیست. آن‌ها اکنون بیشتر حقوق ما در قانون اساسی را نقض کرده‌اند. یکی از مثال‌های واضح برای این مساله تهدید مکرری است که کشاورزان کرد و ترکمان‌ها در کرکوک و حومه آن در معرض آن قرار می‌گیرند. مکررا زمین‌های کشاورزی این افراد مصادره می‌شود. آن‌ها می‌خواهند تمام حقوق ما را به مساله مالی و حقوق‌ها ربط بدهند و از این موضوع علیه ما بهره‌برداری کنند. من از مقامات بغداد می‌خواهم به قانون اساسی احترام گذاشته و از تاریخ عبرت بگیرند. آنچه که ما می‌توانیم با صلح و ثبات محقق کنیم هرگز با جنگ و ظلم و تحمیل اراده‌ها محقق نمی‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید