هشدار نسبت به احتمال فرمان پوتین برای حمله به سوئد!

کدخبر: ۵۸۱۰۱۳
اقتصادنیوز: شبکه تلویزیونی عمومی سوئد (SVT) یکشنبه شب اعلام کرد که بر اساس گزارش کمیته دفاع مجلس این کشور، احتمال حمله نظامی روسیه به استکهلم را نمی‌توان رد کرد.
هشدار نسبت به احتمال فرمان پوتین برای حمله به سوئد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از رویترز، سوئد در تلاش است تا توان دفاعی خود را تقویت کند و سال گذشته پس از تهاجم روسیه به اوکراین برای پیوستن به ناتو درخواست داده است اما ترکیه و مجارستان هنوز این درخواست را تائید نکرده‌اند.

شبکه تلویزیونی اس وی تی سوئد به نقل از منابعی که روی گزارش کمیته دفاع مجلس سوئد کار می‌کردند، در گزارشی گفت: گزارش پارلمان که قرار است روز دوشنبه منتشر شود، می‌گوید اگرچه نیروهای زمینی روسیه در اوکراین مستقر هستند اما احتمال انواع دیگر حملات نظامی مسکو علیه استکهلم را نمی‌توان رد کرد.

طعنه روحانی معروف به دولت رئیسی/ قیمت چیپس، از قیمت ربع سکه بالاتر رفت!

این گزارش می‌افزاید: روسیه همچنین آستانه تحمل‌اش برای استفاده از نیروی نظامی خود را کاهش داده است و در همین حال، توانایی روسیه برای انجام عملیات با نیروهای هوایی، نیروهای دریایی، سلاح‌های دوربرد یا سلاح‌های هسته‌ای علیه سوئد دست نخورده باقی مانده است.

بنا به گزارش این شبکه تلویزیونی، گزارش کمیته دفاع مجلس سوئد یک دکترین دفاعی جدید را برای استکهلم ترسیم کرده است که بر اساس عضویت در ناتو به جای دکترین قبلی مبتنی بر همکاری با کشورهای شمال اروپا و اتحادیه اروپا است.

در ادامه این گزارش آمده است: مانند بسیاری از کشورهای غربی، سوئد نیز پس از پایان جنگ سرد بودجه دفاعی خود را کاهش داد اما پس از حمله روسیه به اوکراین، این کشور بودجه دفاعی خود را افزایش داده و قرار است عدد آن تا سال ۲۰۲۶ به آستانه ۲ درصد کل تولید ناخالص داخلی کشورهای عضو ناتو برسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید