بیانیه تند اتحادیه‌ اروپا علیه اسرائیلی‌ها

کدخبر: ۵۸۱۱۵۰
اقتصادنیوز: اتحادیه اروپا طی صدور بیانیه‌ای، نسبت به حمله نظامیان اسرائیل به شهر جنین، بشدت ابراز نگرانی کرد.
بیانیه تند اتحادیه‌ اروپا علیه اسرائیلی‌ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا منتشر شد آمده است که عملیات نظامی باید متناسب و مطابق با قوانین بین المللی بشردوستانه باشد.

فوری؛ تحریم‌های جدید کانادا علیه ایران

یورش نظامیان اسرائیلی به بیمارستان ابن سینا + فیلم

گزارش‌ها حاکیست که نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز به اردوگاه جنین یورش بردند که با مقاومت شدید مبارزان فلسطینی روبرو شدند.

گردان جنین وابسته به سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که مبارزان این گردان توانستند نیروها و خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی را آماج تیراندازی قرار داده و در چند محور در مسیر آنها بمب منفجر کنند که باعث تلفات در بین نظامیان صهیونیست شد.

منابع رژیم صهیونیستی نیز گفتند که دستکم هفت نظامی صهیونیست در درگیری با مبارزان فلسطینی زخمی شده اند. ارتش رژیم صهیونیستی در پی شدت درگیری ها، بالگردهای آپاچی خود را به آسمان جنین ارسال کرد.

همزمان وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که پنج شهروند فلسطینی در جریان یورش صهیونیست ها به اردوگاه جنین شهید و ۹۱ نفر دیگر زخمی شده اند.

شرایط این روزهای سرزمین‌های اشغالی و بطور خاص در کرانه باختری بسیار ویژه است و رزمندگان فلسطینی با هر وسیله‌ای پاسخ جنایات بی شمار صهیونیست‌ها را می‌دهند و همین امر شرایط ویژه‌ای را برای صهیونیست‌های غاصب رقم زده است.

فوری؛ تحریم‌های جدید کانادا علیه ایران / نام قضات دادگاه‌های انقلاب تهران، کرج و... در لیست

تا پیش از این صهیونیست‌ها فقط در جنوب سرزمین‌های اشغالی و در منطقه غزه با فلسطینی‌ها درگیر بودند ولی هم اکنون کرانه باختری در شرق فلسطین به دلیل مسلح شدن جوانان آن، به کمینگاهی برای صهیونیست‌ها تبدیل شده و خواب راحت را از چشمان آنها گرفته است.

 

شهرک‌سازی در کرانه باختری خلاف قوانین بین‌المللی است

اتحادیه اروپا همچنین نسبت به اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری هشدار داد و خواستار توقف شهرک‌سازی در این منطقه شد.

در این بیانیه شده است:‌ شهرک‌سازی‌ها بر اساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی و مانعی برای صلح است و حیات راه‌حل (تشکیل) دو کشور را تهدید می‌کند.

اتحادیه اروپا با بیان اینکه اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی بر خلاف روند کاهش تنش‌ها است، افزود: از همه طرف‌ها می‌خواهیم که دوباره به تنش‌زدایی متعهد شوند و راه را به سوی افق سیاسی هموار کنند.

رژیم صهیونیستی پس از اشغال کرانه باختری رود اردن و قدس در سال ۱۹۶۷، بیش از ۲۵۰ شهرک یهودی‌نشین در این مناطق ساخته که حدود ۶۵۰ هزار نفر در آن‌ها ساکن هستند.

علیرغم مخالفت‌های جهانی با شهرک‌سازی‌های غیرقانونی و اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی، این رژیم در دهه‌های گذشته بیش از ۵۰ درصد کرانه باختری (از جمله بیت المقدس) را برای ساخت شهرک‌های مسکونی و پایگاه‌های نظامی تصرف کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل اواخر سال ۲۰۱۶ با صدور قطعنامه ۲۳۳۴ بار دیگر هرگونه ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را غیرقانونی اعلام و بر ضرورت تخلیه فوری تمامی شهرک‌های صهیونیستی احداث شده در کرانه باختری تاکید کرد.

رژیم صهیونیستی بارها این قطعنامه را نقض کرده و نه تنها شهرک‌سازی را متوقف نکرده، بلکه آن را شدت بخشیده است.

تیتر یک
کارگزاری مفید