پاسخ اصلاح‌طلب معروف به عبدالله گنجی/ چه کسانی توان اداره یک نانوایی را هم نداشتند؟

کدخبر: ۵۸۱۴۹۰
محسن رهامی در پاسخ به عبدالله گنجی نوشت: جریان اصولگرایی فعلی اعم از اصولگرای سنتی یا نواصولگرا و... ادامه دهنده تفکرات سیاسی راهبردی همان جریان محافظه کار یا راست سابق می‌باشد؛ با بعضی تفاوت ها. همان طور که جریان چپ سنتی، پس از مقطع دوم خرداد، به نحوی در قالب جریان سیاسی اصلاح طلب تداوم یافته است.
پاسخ اصلاح‌طلب معروف به عبدالله گنجی/ چه کسانی توان اداره یک نانوایی را هم نداشتند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، عبدالله گنجی در کانال تلگرامی خود مطلبی  با عنوان اینکه «چه کسانی توان اداره یک نانوایی را نداشتند؟»  نوشت که با واکنش محسن رهامی، فعال سیاسی اصلاح طلب روبه‌رو شد. یاداشت وی را در ادامه می‌خوانید.

جناب عبدالله گنجی طی یادداشتی مطلبی را که اینجانب در حساب توییتری خود منتشر کرده‌ام مورد نقد قرار داده و سؤالاتی را پیرامون مخاطب سخن امام خمینی(س) مبنی بر این که شما توان اداره یک نانوایی را هم ندارید،  مطرح کرده اند، ضمن تشکر از نقد منصفانه ایشان، در مورد سؤالات مطرح شده مختصرا توضیح می‌دهم. ضمنا از هر نوع نقد منصفانه از طرف ایشان و دیگر دوستان، پیرامون موضوع فوق یا دیگر مسائل مورد مناقشه پیشاپیش استقبال می کنم:

۱- مخاطب امام خمینی(ره) در بیان سخن فوق، بر اساس شأن صدور پیام، جریان سیاسی محافظه کار یا راست مطرح در آن زمان(سال ۱۳۶۳) و مشخصا ناظر به منتقدین بسیار جدی دولت زمان جنگ، یعنی منتقدین کابینه آقای میر حسین موسوی می‌باشد. اینجانب در دوره اول و دوم به عنوان نماینده مردم در مجلس حضور داشته و در جریان کامل مناقشات بودم و در صورت لزوم می‌توان توضیحات بیشتری ارائه کرد.

۲- جریان اصولگرایی فعلی اعم از اصولگرای  سنتی یا نواصولگرا و... ادامه دهنده تفکرات سیاسی راهبردی همان جریان محافظه کار یا راست سابق می‌باشد؛ با بعضی تفاوت ها. همان طور که جریان چپ سنتی، پس از مقطع دوم خرداد، به نحوی در قالب جریان سیاسی اصلاح طلب تداوم یافته است.

۳- این که نیروهای فعال سیاسی در آن زمان در قالب حزب جمهوری اسلامی، مجاهدین انقلاب اسلامی، روحانیت مبارز، جامعه مدرسین و... متشکل بودند و امثال بنده هم در قالب همین تشکل‌ها حضور داشته و فعالیت می‌کردیم و بنابراین مخاطب همین سخن امام خمینی بودیم، قضاوت صحیحی نیست. زیرا مخاطب امام تشکل های سیاسی اسم و رسم دار نبوده، بلکه ناظر به جریان‌های سیاسی می‌باشد؛  و در داخل همان تشکل‌ها، از جمله حزب جمهوری اسلامی، دو طیف چپ خط امامی و راست سنتی، هر دو حضور داشته و فعالیت می کردند. اشخاصی مانند مرحوم هاشمی رفسنجانی هم سعی می‌کردند موضع معتدل و میانه داشته باشند و کمتر در داخل دو طیف تعریف می‌شدند، ولی در قضیه دفاع از کابینه میرحسین موسوی، با توجه به مواضع امام خمینی  و رعایت شرایط زمان جنگ، کاملا موضع حمایت و دفاع داشتند.

۴- طرح این مسأله که بعضی اشخاص فعال و مطرح در طیف اصولگرای فعلی، در زمان صدور کلام امام خمینی و مناقشات آن زمان، حضور نداشتند یا سن آنان اقتضای حضور در مناقشات سیاسی آن وقت را ندارد، خللی به اصل بحث وارد نمی‌کند، مهم مواضع سیاسی راهبردی و کلان جریان‌های مطرح و افراد شاخص هر جریان سیاسی می‌باشد، که می‌توان جریان اصولگرایی موجود را میراث‌دار همان مخاطبین سخن امام خمینی دانست؛ همانطور که شاخصین آن ۹۹ نفر معروف، عمده در طیف مذکور تداوم سیاسی یافته‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید