مقاومت نتیجه داد / توقف طرح شوم اسرائیلی در جولان اشغالی

کدخبر: ۵۸۱۵۹۷
اقتصادنیوز: در نتیجه مقاومت سوری‌های ساکن جولان اشغالی، رژیم صهیونیستی مجبور شد، طرح صهیونیستی خود در این منطقه را متوقف کند.
مقاومت نتیجه داد / توقف طرح شوم اسرائیلی در جولان اشغالی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، در نتیجه مقاومت ساکنان سوری منطقه اشغالی جولان، رژیم صهیونیستی مجبور به توقف اجرای طرح شوم خود در این منطقه اشغالی شد.

المیادین گزارش داد، رسانه‌های عبری‌زبان اعلام کردند که پس از اعتراضات گسترده سوری‌های ساکن جولان اشغالی، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مجبور شد در مذاکره با شیخ موفق طریف، رهبر معنوی دروزی‌های این منطقه، توقف اجرای طرح صهیونیستی نصب توربین‌های بادی در زمین‌های زراعی کشاورزان سوری را یپذیرد.

رژیم صهیونیستی در حالی مجبور به پذیرش توقف این طرح صهیونیستی شد که تجهیزات بسیاری را روانه این منطقه اشغالی کرده بود و تمامی راه‌های منتهی به منطقه الحفایر را جهت نصب توربین‌های بادی بسته بود؛ اما مقاومت سلحشورانه اهالی جولان اشغالی مانع از اجرای طرح شوم صهیونیست‌ها در این منطقه شد.

در جریان خیزش مردم جولان اشغالی در دو روز گذشته، نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی با اهالی این منطقه درگیر شدند و برای متفرق‌کردن آنان از گلوله‌های گاز اشک‌آور استفاده کردند که در نتیجه آن، چندین نفر دچار مصدومیت شدند.

گفتنی است رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷، منطقه جولان که جزء اراضی سوریه است را به اشغال خود درآورده و با وجود تأکید چندباره سازمان ملل متحد بر تعلق این اراضی به سوریه و غیرقانونی‌بودن اقدامات رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی، این رژیم حاضر نیست به حاکمیت سوریه بر این منطقه اذعان کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید