فرمانده هوانیروز ارتش:

جمهوری اسلامی در راهبرد نظامی دنیا نقش تعیین‌کننده دارد

کدخبر: ۵۸۱۸۲۲
اقتصادنیوز: فرمانده هوانیروز ارتش گفت: اگر بخواهند در دنیا راهبرد نظامی بنویسند، جمهوری اسلامی ایران در تمام دکترین دنیا و منطقه نقش تعیین‌کننده و ویژه‌ای دارد و این همان اقتدار ایران است.
جمهوری اسلامی در راهبرد نظامی دنیا نقش تعیین‌کننده دارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازایرنا؛ امیر سرتیپ "یوسف قربانی" عصر پنجشنبه در بیست‌وپنجمین یادواره ۵۷ شهید روستای حسین‌آباد شاملو در شهرستان ملایر افزود: جمهوری اسلامی ایران امروز در عرصه دفاعی و نظامی رسیده و هوانیروز نقش مهمی در بر هم زدم معادلات جهانی دشمنان دارد.

وی با تاکید بر اینکه دشمن با کوچکترین تحرکی با سخت‌ترین پاسخ نیروهای مسلح مواجه خواهد شد، کرد: راهبرد هوانیروز و نیروهای مسلح در مقابله با دشمنان مصداق آیه "أَشِدَّاء عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ" است.

فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به اینکه زبان ما در وصف رشادت‌های شهدا قاصر است، افزود: شهدا انسان‌های ویژه‌ای بودند که معامله تجاری خوبی با خدا کردند.

امیر سرتیپ قربانی صحبت از شهدا را صحبت از یک منظومه فکری دانست و ادامه داد: عملیات بازی دراز عملیات سنگینی بود که شهدایی همچون شهید امینی‌ها با سن ۱۶ و ۱۷ سال در این عملیات‌ها حماسه آفریدند و چه معامله‌ای با خدا کردند.

وی با بیان اینکه روح بلند شهدا با چیزی قابل مقایسه نیست، خاطرنشان کرد: اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران مرهون خون شهدا است و آنها دکتر و پروفسور نبودند، انسان‌های ساده‌ای بودند که فقط خدا را دیدند و خدا به آنها عزت و اقتدار داد.

هدف منافقان کوردل، براندازی نظام است

فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به اینکه رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس رژیم بعثی عراق را که بسیار قدرتمند بود و با پشتیبانی کل دنیا وارد جنگ با ما شد، شکست دادند، گفت: فرزندان ایران اسلامی با ابرقدرت‌ها جنگیدند و پیروز شدند.

امیر سرتیپ قربانی ادامه داد: امینت امروز را به برکت خون شهدا می‌دانیم، شهدایی که در عملیات بازی دراز خمیدند تا امروز ما بایستیم و اقتدار داشته باشیم.

وی شهید باکری‌ها، امینی‌ها، همت‌ها و صیاد شیرازی‌ها را معجزه‌های انقلاب دانست و بیان کرد: خانواده‌های شهدا چشم و چراغ این ملت، چراغ راه هدایت نظام و پایه‌ها و فونداسیون این مملکت و انقلاب هستند و باید آنها را قدر بدانیم.

فرمانده هوانیروز ارتش همچنین به هفتم تیر و ترور شهید بهشتی و یارانش اشاره و بیان کرد: استکبار جهانی و متافقان کوردل از روز اول می‌خواستند به نظام ما ضربه بزنند و نظام را از پای درآورند.

امیر سرتیپ قربانی تصریح کرد: ما در مسیر انقلاب رویش‌ها و البته ریزش‌های زیادی همانند صدر اسلام داشتیم و آنها مسیر و خط ولایت را نشناختند.

به گفته وی؛ شهدا ذوب شده در ولایت و امام راحل بودند و ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری، سرلوحه اساسی همه خاطرات شهدا بود و به اذن امام راحل رفتند و شهید شدند.

فرمانده هوانیروز ارتش: جمهوری اسلامی در راهبرد نظامی دنیا نقش تعیین‌کننده دارد

فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به اینکه شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان آگاهانه به میدان جنگ رفتند، چون می‌دانستند این انقلاب، انقلابِ امام زمان(عج)، قرآن، اسلام و عاشورا و رهبرمان نایب امام زمان(عج) است، اظهار داشت: در بین مومنان، مردانی همچون شهید همدانی‌ها و سردار سلیمانی‌ها هستند که امروز با خدا عهد و پیمان بستند و از وجود آنها رویش‌های انقلاب ایجاد می‌شود.

امیر سرتیپ قربانی در ادامه به نقش‌آفرینی‌های محور مقاومت اشاره و بیان کرد: اگر محور مقاومت و شهدای مدافع حرم نبود، ما الان باید در همدان و سایر شهرها با داعش و گروه‌های تروریستی درگیر بودیم.

وی با تاکید بر اینکه منافقان سال ۶۷، امروز نیز هستند، خاطرنشان کرد: امروز مکتب شهید سردار سلیمانی همین بچه‌های دهه نودی است و سرود "سلام فرمانده" بین دهه نودی‌ها چه کارهایی می‌کند.

فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به هشدارهای رهبر معظم انقلاب درباره خطرات شبیخون فرهنگی، گفت: دشمنان ما لحظه به لحظه برای براندازی نظام طراحی می‌کنند و سازمان‌هایی که دارند، جز براندازی چیزی در ذهن ندارند، اما تمام طراحی‌های آنها با یک سخنرانی رهبر فرزانه انقلاب نقش بر آب می‌شود.

امیر سرتیپ قربانی همچنین به پشتیبانی همیشگی مردم از ولایت، انقلاب و شهدا، خاطرنشان کرد: ۴۵ سال در عرصه‌هایی همچون اقتصادی، نظامی، سیاسی و بهداشتی تحریم هستیم و در کنگره آمریگا می‌خواهند ما را تحریم دائمی کنند.

وی اظهار داشت: دشمنان بدانند هر چه تحریم شویم، قوی‌تر می‌شویم، به شرط آنکه گوش به حرف رهبری باشیم و جهادی و ولایی عمل کنیم.

یادواره‌های شهدا، پادزهر مقابله با تهاجم فرهنگی است

فرمانده هوانیروز ارتش اقتدار نیروهای مسلح را به واسطه تحت امر رهبری بودن دانست و افزود: قدرت موشکی و نظامی که امروز به آن دست پیدا کرده‌ایم، رژیم جعلی صهیونیستی و آمریکا را به زانو درآورده است.

امیر سرتیپ قربانی ضمن تاکید بر تحقق جهاد تبیین، به دستاوردهای ۴۵ سال ایران در این حوزه طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: امپراطوری رسانه همه این اقدامات را کوچک می‌پندارد.

به گفته وی؛ افسران جنگ اقتصادی و کسانی که در این جبهه کار می‌کنند، باید بایستند و جنگ را به پیروزی برسانند.

فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به اینکه دنیای استکبار امروز وارد بنیان خانواده‌ها شده، تاکید کرد: دشمن روزی جرات نزدیک شدن به خاک ما را نداشت، اما امروز به جای هدف گرفتن سینه‌ها، مغز جوانان ما را هدف قرار داده و به عنوان خاکریز استفاده می‌کند.

امیر سرتیپ قربانی با تاکید بر اینکه در زمینه تهاجم و شبیخون فرهنگی قصور کردیم، ادامه داد: یادواره‌های شهدا، پادزهر بسیار خوبی برای مقابله با تهاجم فرهنگی است.

وی تاکید کرد: جوانان باید بدانند که در دفاع مقدس چه اتفاقی افتاد و شهدا در جبهه چگونه جنگیدند و اثرگذاری یادواره شهدا در بین مردم و جامعه و جوانان تبیین شود.

به گزارش ایرنا؛ بیست‌وپنجمین یادواره ۵۷ شهید والامقام روستای حسین‌آباد شاملو از توابع بخش جوکار شهرستان ملایر عصر پنجشنبه با حضور وزیر دادگستری، فرمانده هوانیروز آجا و مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی برگزار شد.

شهرستان ملایر یک‌هزار و ۱۰۰ شهید سرافراز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید