زلنسکی مدعی شد / برنامه ریزی برای حمله به یک نیروگاه هسته‌ای!

کدخبر: ۵۸۲۰۰۸
اقتصادنیوز: هیئت دولت اوکراین مدعی شد روز پنجشنبه به نمایندگان سازمان های بین المللی درباره تهدید احتمالی نیروگاه هسته ای زاپروژیا اطلاع رسانی کرده است.
زلنسکی مدعی شد / برنامه ریزی برای حمله به یک نیروگاه هسته‌ای!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ولودیمیر زلنسکی گفت: اوکراین از دیگر کشورها می خواهد به هشدار این کشور مبنی بر اینکه روسیه در حال برنامه ریزی برای حمله به یک نیروگاه هسته ای اشغالی برای ایجاد فاجعه اتمی است، توجه کنند.

اظهارنظر عجیب ماکرون درباره تماس با «پوتین»

واشنگتن تایمز گزارش داد، هیئت دولت اوکراین مدعی شد روز پنجشنبه به نمایندگان سازمان های بین المللی درباره تهدید احتمالی نیروگاه هسته ای زاپروژیا اطلاع رسانی کرده است. زلنسکی نیز در سخنرانی شبانه خود گفت که انتظار دارد کشورهای دیگر «عکس العمل مناسب نشان بدهند و به مسکو فشار بیاورند».

وی افزود: موضوع ساده است: جهان باید بداند اشغالگر در حال انجام چه کاری است. زلنسکی گفت: هرکس می داند باید اقدامی انجام شود. جهان قدرت کافی برای جلوگیری از هرگونه حادثه اتمی را دارد؛ چه رسد به یک فاجعه تشعشعات هسته ای.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه خاطرنشان کرد که "وضعیت نظامی نیروگاه زاپروژیا به طور فزاینده‌ای متشنج شده است".

در همین باره، امروز، رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با مدیر شرکت هسته‌ای دولتی روسیه روس اتم برای بررسی شرایط این نیروگاه دیدار کرد.

در بیانیه این شرکت روسی آمده است: آلکسی لیکاچف، مدیر روس اتم و سایر مقامات در این نشست در منطقه کالینینگراد تاکید کردند که اکنون از آژانس انرژی اتمی سازمان ملل برای جلوگیری از حملات اوکراین به نیروگاه و قلمرو مجاور آن انتظار گام‌های مشخصی را دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید