ریابکوف:

به شدت تردید دارم تعداد تسلیحات اتمی مستقر در بلاروس علنی شود

کدخبر: ۵۸۲۰۱۱
اقتصادنیوز: معاون وزیر خارجه روسیه اظهار داشت، روسیه برنامه‌ای برای انتشار داده‌های مربوط به تعداد تسلیحات اتمی استقرار یافته در بلاروس ندارد.
 به شدت تردید دارم تعداد تسلیحات اتمی مستقر در بلاروس علنی شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه به خبرنگاران گفت: به شدت تردید دارم که این مساله علنی شود.

زلنسکی مدعی شد / برنامه ریزی برای حمله به یک نیروگاه هسته‌ای!

اسپوتنیک گزارش داد، وی ادامه داد: باید بگویم که چندین دهه است آمریکا تعداد تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی خود را که در اروپا مستقر کرده، اعلام نمی‌کند. آنها هرگز تعداد دقیق این تسلیحات را اعلام نکرده‌اند.

معاون وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: وقتی آمریکا این کار را انجام نمی‌دهد، چرا ما باید به صورت یکجانبه چنین کاری انجام بدهیم و تعداد تسلیحات مستقر شده در بلاروس را علنی کنیم؟

ریابکوف: روسیه مطمئن است که هند از خطرات ایده آمریکا در مورد ایجاد مرکز تعمیر تجهیزات نظامی آگاه است

همچنین سرگئی ریابکوف اعلام کرد مسکو اطمینان دارد که دهلی نو از خطرات ایده‌های ایالات متحده برای ایجاد مرکزی برای نگهداری و تعمیر کشتی‌ها و هواپیماهای جنگی خود در هند کاملاً آگاه است.

به گزارش اسپوتنیک، ریابکوف در پاسخ به این سوال که مسکو مقاصد آمریکا برای ایجاد مرکز نگهداری و تعمیر کشتی‌های جنگی و هواپیماهای خود در هند را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: "البته باید متذکر شوم که ایالات متحده تلاش‌های فزاینده‌ای برای مشارکت هند در ساختارهای ژئوپلیتیکی خود انجام می‌دهد. برای این کار ساختارهای مختلفی: رسمی و غیر رسمی شکل می‌گیرد".

معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه افزود: "سایر کشورهای غربی نیز در تلاش هستند تا هند را به این سمت بکشند. من مطمئن هستم که شرکای هندی ما که بسیار با تجربه هستند و پیچیدگی‌های سیاست مدرن جهان را به خوبی درک می‌کنند، از خطراتی که همه اینها می‌تواند به همراه داشته باشد، کاملا آگاه هستند".

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید