انتقاد رسانه اصولگرا از وزیر رئیسی/ صحرایی نیامده به حج رفت!

کدخبر: ۵۸۲۵۲۶
اقتصادنیوز: وزارت آموزش و پرورش از سفر رضامراد صحرایی وزیر جدید به عربستان برای به جا آوردن حج تمتع خبر داد، در حالی که حوزه آموزش و این وزارتخانه با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند.
انتقاد رسانه اصولگرا از وزیر رئیسی/ صحرایی نیامده به حج رفت!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، رضامراد صحرایی، وزیر جدید آموزش و پرورش ۹ خرداد امسال توانست با کسب رأی اعتماد از مجلس راهی وزارت آموزش و پرورش شود. او در حالی سکان وزارت آموزش و پرورش را به دست گرفت که این وزارتخانه پس از اتفاقات اسفند ۱۴۰۱ و تأخیر در پرداخت حقوق معلمان در آستانه شب عید همچنین مسائل و چالش‌های رتبه‌بندی معلمان، روزهای پرتلاطمی را می‌گذراند.

در چنین فضایی، طبیعتاً وزیر تازه از راه رسیده آموزش و پرورش نیز با چالش‌هایی بسیاری مواجه است که نخستین مأموریت او برنامه‌ریزی و چاره‌اندیشی برای کاهش مشکلات و کاستن از التهاب فضاست.

مسائل و مشکلات رتبه‌بندی معلمان و نارضایتی برخی فرهنگیان، آغاز فصل ثبت‌نام مدارس و تکرار مشکلات هر سال و درگیری والدین، ساماندهی نیروی انسانی برای سال تحصیلی جدید و کمبود احتمالی معلم به ویژه در کلان شهرها، برگزاری دو آزمون استخدام آموزگار و دبیر و گزینش حجم زیادی از معلمان جدیدالورود و دانشجو معلمان جدید، تغییر در ترکیب شورای معاونان و جابه‌جایی‌های احتمالی به ویژه در برخی معاونت‌های کلیدی، تعیین وضعیت برخی معاونت‌ها از جمله معاونت تربیت بدنی و سلامت که پس از رفتن صادق ستاری‌فرد از این معاونت به معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع همچنان بلاتکلیف مانده است  و... از جمله مهمترین چالش‌های فوری وزارت آموزش و پرورش است که نیاز به ساماندهی فوری و پیگیری مستمر این مشکلات پیچیده از سوی شخص وزیر را دارد.

با وجود این مشکلات و در شرایط فضای ملتهبی که وزارت آموزش و پرورش به ویژه بعد از ماجرای اسفند سال گذشته سپری کرد، سایت رسمی وزارت آموزش و پرورش در خبری از سفر وزیر جدید به حج خبر داده است!

در بخشی از این خبر آمده است: «صحرایی در پایان از حضور در سرزمین وحی و شرکت در فریضه واجب حج تمتع، خبر داد و ضمن طلب حلالیت از خانواده بزرگ آموزش و پرورش، تصریح کرد: این فریضه واجب الهی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن ادا خواهم کرد و طوری برنامه‌ریزی کرده‌ایم که این سفر در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود و با حضور مدیران شریف دستگاه نظام تعلیم و تربیت، کوچکترین خللی ایجاد نخواهد شد.»

حال این پرسش مطرح است که در نبود وزیر، ساماندهی و نظارت بر امور توسط چه فردی انجام می‌شود؟ آیا وزیر آموزش و پرورش از دور و در جریان این سفر بر امور نظارت می‌کند؟ نبود یک ماهه وزیر در شرایط فعلی آموزش و پرورش تا چه میزان منجر به خلل و آسیب به کارها می‌شود البته سعی کردیم تا پاسخ این پرسش را از آموزش و پرورش دریافت کنیم اما متاسفانه تا لحظه تنظیم این مطلب، پاسخی از سوی مسؤلان مربوطه در آموزش و پرورش دریافت نکردیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید