طرح جدید اسرائیل برای شهرک‌سازی در کرانه باختری

کدخبر: ۵۸۲۵۹۹
اقتصادنیوز: نهادهای مربوط در رژیم صهیونیستی ساخت بیش از پنج هزار واحد شهرکی غیر قانونی در کرانه باختری را به تصویب رساندند.
طرح جدید اسرائیل برای شهرک‌سازی در کرانه باختری

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، منابع خبری از تصویب ساخت بیش از پنج هزار واحد شهرکی غیر قانونی در کرانه باختری توسط نهادهای مربوط در رژیم صهیونیستی خبر دادند.

خبرگزاری فلسطینی سما گزارش داد، شورای عالی برنامه ریزی و سازندگی وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی با ساخت پنج هزار و ۶۲۳ واحد شهرکی غیرقانونی در کرانه باختری موافقت کرد.

این طرح درحالی تصویب شده است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه ۳۱ خرداد برای سرپوش گذاشتن بر شکست نظامی و امنیتی تل آویو و راضی کردن صهیونیست‌های ساکن شهرک «عیلی» که شاهد عملیات ضد صهیونیستی بود، با احداث یک هزار واحد دیگر در آن موافقت کرده بود.

منابع خبری رژیم صهیونیستی در این باره گزارش دادند که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «بزالل اسموتریچ» وزیر تندرو دارایی رژیم اسرائیل با ساخت فوری یک هزار واحد شهرکی جدید در شهرک صهیونیست نشین «عیلی» موافقت کردند.

پس از اشغال کرانه باختری رود اردن و شهر قدس در سال ۱۹۶۷ توسط رژیم اسرائیل، بیش از ۴۵۰ شهرک صهیونیست نشین در این مناطق ساخته شده که حدود ۶۵۰ هزار صهیونیست در آن‌ها ساکن هستند.

با وجود مخالفت‌های جهانی با شهرک‌سازی‌ها و اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی، این رژیم در دهه‌های گذشته بر غصب و مصادره بیشتر شهروندان فلسطینی و احداث شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری از جمله شهر اشغالی قدس افزوده است.

سرکرده برجسته داعش بازداشت شد

شورای امنیت سازمان ملل اواخر سال ۲۰۱۶ با صدور قطعنامه ۲۳۳۴ بار دیگر هرگونه ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را غیرقانونی اعلام و بر ضرورت تخلیه فوری تمامی شهرک‌های صهیونیستی احداث شده در کرانه باختری تاکید کرد.

رژیم صهیونیستی بارها این قطعنامه را نقض کرده و نه تنها شهرک‌سازی را متوقف نکرده، بلکه آن را شدت بخشیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید