گفت‌وگوی کاردار ایران با سفیر عربستان در لندن

کدخبر: ۵۸۲۶۶۸
اقتصادنیوز: کاردار ایران و سفیر عربستان در لندن دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌و‌گو کردند.
گفت‌وگوی کاردار ایران با سفیر عربستان در لندن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «سیدمهدی حسینی متین» کاردار جمهوری اسلامی ایران در لندن امروز (دوشنبه) پنجم تیر ماه با «خالد بن بندر» سفیر عربستان در انگلیس دیدار و گفت‌وگو کرد.

تقلای «بی بی» برای دیدار با «شی»

حسینی متین و خالد بن بندر در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از روند رو به گسترش مناسبات ایران و عربستان سعودی، درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی نیز تبادل نظر کرده و بر استمرار تماس‌ها تأکید کردند.

به گزارش فارس، مناسبات دیپلماتیک ایران و عربستان در دی ماه ۱۳۹۴ و در پی حمله به سفارت و سرکنسولگری عربستان در ایران به صورت یک طرفه از سوی عربستان قطع شد. دو طرف بعد از پنج دور مذاکره در عراق و سه دور گفت‌وگو در مسقط در نهایت در ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ و بعد از هفت سال و سه ماه قطعی روابط توافق کردند که روابط دیپلماتیک را از سر بگیرند. پس از آن وزرای خارجه در ۱۷ فروردین سالجاری ملاقات کرده و بیانیه مشترکی صادر کردند و پس از آن هیأت‌های فنی برای بررسی روند بازگشایی اماکن دیپلماتیک بین دو‌‌ طرف مبادله شد و در نهایت ۱۶ و ۱۷ خرداد سفارت ایران در ریاض، سرکنسولگری در جده و همچنین دفتر نمایندگی ایران در سازمان همکاری اسلامی در جده با حضور معاون وزیر خارجه ایران و مقامات سعودی رسما بازگشایی شد. 

وزرای خارجه ایران و عربستان سعودی بعد از ملاقات در پکن یک بار دیگر هم در کیپ تاون آفریقای جنوبی دیدار کردند و سومین دیدار دو وزیر خارجه با سفر فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان به جمهوری اسلامی ایران در ۲۷ خرداد ماه در تهران انجام شد. وزیر خارجه عربستان سعودی در دیدار با امیرعبداللهیان بر عزم کشورش برای توسعه روابط با ایران و گشایش صفحه‌ای جدید در روابط دو کشور تأکید کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۹ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید