بودجه ۸۶ میلیارد روبلی گروه واگنر در یک سال / پوتین: اگر شورش سرکوب نمی شد دشمن سوءاستفاده می‌کرد

کدخبر: ۵۸۲۷۷۵
رئیس‌جمهور روسیه خاطرنشان کرد که دولت از ماه مه ۲۰۲۲ تا مه ۲۰۲۳ بیش از ۸۶ میلیارد روبل به واگنر پرداخت کرده است.
بودجه ۸۶ میلیارد روبلی گروه واگنر در یک سال / پوتین: اگر شورش سرکوب نمی شد دشمن سوءاستفاده می‌کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با پرسنل نظامی در کرملین گفت: اگر جلوی شورش واگنر گرفته نمی‌شد، بی‌شک ‌هرج‌ومرج «بر روسیه حاکم شده و دشمنان از این سوءاستفاده می‌کردند. دشمن همین حالا هم سعی دارد این کار را بکند. اما چنین نخواهد شد. امیدوارم که نشود؛ اطمینان دارم

رئیس‌جمهوری روسیه گفت: در آینده ستون فقرات نیروهای مسلح روسیه، خصوصاً در واحدهای هوانوردی باید از کسانی تشکیل شود که خود را به خوبی در کارهای رزمی ثابت کرده باشند.

دستور وزارت دفاع روسیه به گروه واگنرها/ تسلیحات خود را تحویل بدهید

او همچنین بار دیگر تاکید کرد که تمامی کسانی که در عملیات نظامی ویژه روسیه حضور دارند، باید تحت رهبری وزارت دفاع این کشور قرار داشته باشند. در آینده ستون فقرات نیروهای مسلح روسیه، خصوصاً در واحدهای هوانوردی باید از کسانی تشکیل شود که خود را به خوبی در کارهار رزمی ثابت کرده باشند.

پوتین افزود: یوگنی پریگوژین، مالک رستوران‌های زنجیره‌ای کنکورد، که تلاش برای شورش در ۲۴ ژوئن را رهبری کرد، بیش از ۸۰ میلیارد روبل (۹۴۰ میلیون دلار) در یک سال از طریق قراردادهای نظامی از دولت درآمد کسب کرد.

وی افزود: علیرغم این واقعیت که نگهداری واگنر بر عهده دولت بود، مالک شرکت کنکورد از طریق تجارت نظامی از دولت دریافت و درآمد داشت، او در یک سال ۸۰ میلیارد روبل درآمد از طریق تأمین غذا و ارائه خدمات پذیرایی داشت.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین خاطرنشان کرد که دولت از ماه مه ۲۰۲۲ تا مه ۲۰۲۳ بیش از ۸۶ میلیارد روبل به واگنر پرداخت کرده است.

پوتین همچنین گفت که تحقیقاتی را درباره دیگر منابع تامین مالی گروه واگنر آغاز خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید