پیام پوتین خطاب به مسلمانان

کدخبر: ۵۸۲۹۰۹
رهبر روسیه فرارسیدن عید قربان را به مسلمانان روسیه و جهان تبریک گفت.
پیام پوتین خطاب به مسلمانان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در بخشی از پیام خود آورده است: این عید نشان دهنده تکمیل زیارت اماکن مقدس اسلامی است و بخش مهم و جدایی ناپذیر میراث معنوی غنی مردم چند ملیتی ما است. اهمیت اخلاقی عمیقی دارد و شادی ناشی از تقویت معنوی و ایمان را حفظ می‌کند.

در این پیام آمده است: عید قربان به ما یادآوری می‌کند که سنت‌های اسلام مبتنی بر ارزش‌های ابدی نیکی، عدالت، نیکوکاری و توجه به دیگران است.

پوتین افزود:‌ این عید که پایان زیارت بیت الله الحرام است، معنای عمیق اخلاقی و معنوی دارد. از قدیم الایام، این عید با نیکوکاری، توجه به همسایه و تأیید ارزش‌های نیکی، رحمت و عدالت در جامعه متمایز شده است.

در ادامه این پیام تاکید شده است: مایه دلگرمی است که می‌بینیم زندگی در جامعه مسلمان روسیه به طور فعال در حال توسعه است و با ابتکارات جدید و محبوب در زمینه‌های فرهنگ، آموزش، روشنگری و راهنمایی برای نسل جوان غنی می‌شود. همواره عنایت قابل توجهی به تقویت همکاری سازنده با دولت و بهبود گفت‌وگوی مثمر ثمر بین پیروان اسلام و سایر ادیان سنتی روسیه وجود داشته است.

ولادیمیر پوتین بر نقش جامعه مسلمانان روسیه در ترویج صلح بین اقوام و مذاهب و حفظ ارزش‌های خانوادگی تاکید کرد.

پوتین تاکید کرد: جامعه مسلمانان در روسیه نقش مهم و خلاقانه‌ای در زندگی کشور ما ایفا می‌کند، زیرا کمک قابل توجهی به ترویج صلح بین نژادها و مذاهب، حفظ ارزش‌های خانوادگی و پرورش نسل جوان می‌کند. نیروهای مسلمان در چارچوب عملیات نظامی روسیه در اوکراین بر اساس سنت‌های تاریخی، معنویت و میهن پرستی همراه با همرزمان خود در دفاع از روسیه شجاعت و از خودگذشتگی نشان می‌دهند.

حدود ۲۰۰ هزار مسلمان در مساجد مسکو پایتخت روسیه نماز عید قربان را اقامه کردند که ۱۰۵ هزار نفر از آنها در مسجد جامع مسکو نماز را اقامه کردند.

روشن ابیاسوف معاون اول شورای مفتیان روسیه گفت: «حدود ۲۰۰ هزار نفر نماز عید قربان را در مساجد مسکو و اطراف آن اقامه کردند و ۱۰۵ هزار نفر از آنها در مسجد بزرگ مسکو نماز را اقامه کردند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید