واکنش عربستان به هتک حرمت قرآن در سوئد

کدخبر: ۵۸۳۰۱۷
اقتصادنیوز: وزارت خارجه عربستان سعودی چهارشنبه شب هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد.
واکنش عربستان به هتک حرمت قرآن در سوئد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت خارجه عربستان سعودی اقدام یک افراطی نسبت به سوزاندن نسخه‌ای از قرآن کریم در مسجد مرکزی استکهلم سوئد را به شدت محکوم کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) گزارش داد،  وزارت امور خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ریاض اقدام یک افراطی نسبت به سوزاندن نسخه‌ای از قرآن کریم در مسجد مرکزی استکهلم سوئد پس از نماز عید قربان را به شدت محکوم می‌کند.

هدف آلمان در حمایت از اوکراین چیست؟

وزارت خارجه عربستان سعودی افزوده است: این اعمال نفرت انگیز و مکرر را نمی‌توان با هیچ توجیهی پذیرفت و آشکارا به نفرت پراکنی و نژادپرستی دامن می‌زند و مستقیما با تلاش‌های بین المللی برای گسترش ارزش‌های تسامح، اعتدال و نفی افراط گرایی در تضاد است و به احترام متقابل روابط بین ملت‌ها و کشورها آسیب می‌زند.

پارلمان عربی نیز در بیانیه‌ای هتک حرمت به قرآن کریم توسط یک افراطی در سوئد را محکوم کرد و از جامعه جهانی خواست که مسئولیت خود را در قبال مداخله و اقدام سریع برای جلوگیری از این گونه اقدامات شنیع و غیرقابل قبول علیه اسلام و مسلمانان بر عهده بگیرد.

دو هفته پس از آنکه دادگاه تجدیدنظر سوئد ممنوعیت اعلام شده توسط پلیس این کشور را برای تظاهراتی که برای سوزاندن قرآن سازماندهی شده بود رد کرد، پلیس مجوز تظاهراتی را صادر کرد که برگزارکننده این تظاهرات روز چهارشنبه مصادف با عید قربان مسلمانان، یک نسخه از قرآن را سوزاند.

در سال‌های اخیر برخی از کشورهای اروپایی و به خصوص اسکاندیناوی صحنه تعدی و هتک حرمت مقدسات مسلمانان بوده است. در سایه حمایت پلیس سوئد، راست گرایان افراطی اقدام به آتش زدن قرآن کریم کرده و اعتراض‌های مسلمانان نیز با سرکوب روبرو شده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشتر هتک حرمت قرآن کریم و نفرت پراکنی علیه مقدسات اسلامی در سوئد را محکوم کرده بود و در توییتی نوشت: نباید جریحه دار کردن احساسات مسلمانان جهان و اسلام هراسی به بهانه حمایت از آزادی بیان به امری مرسوم در برخی کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر تبدیل شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید