واکنش کاراکاس به موضع‌گیری آمریکا درباره انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا

کدخبر: ۵۸۳۵۶۷
اقتصادنیوز: کاراکاس، آمریکا را به دخالت در امور داخلی خود متهم و از موضع‌گیری آمریکا در قبال انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور آمریکای لاتین انتقاد کرد.
واکنش کاراکاس به موضع‌گیری آمریکا درباره انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دولت ونزوئلا شنبه از موضع‌گیری آمریکا در قبال انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور آمریکای لاتین انتقاد کرد و آن را دخالت در امور داخلی خود خواند.

وعده نخست‌وزیر اسپانیا برای ارسال تسلیحات جدید به اوکراین

رویترز گزارش داد، ماریا کورینا ماچادو از چهره‌های اصلی و گزینه مطرح اپوزیسیون ونزوئلا در انتخابات مقدماتی ماه اکتبر به ۱۵ سال ممنوعیت تصدی امور دولتی محکوم شده است؛ حکمی که آمریکا از آن انتقاد کرده است.

وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت که همه مردم ونزوئلا باید بتوانند آزادانه در انتخابات ۲۰۲۴ حضور داشته باشند و جلوگیری از حضور ماچادو آنها را از حقوق سیاسی محروم می‌کند.

دولت ونزوئلا در بیانیه‌ای اعلام کرد که «تلاش تازه دولت آمریکا برای دخالت در امور داخلی خود را قویا رد کرده» و از اقدامات خودش به عنوان یک کشور مستقل دفاع می‌کند.

دادستانی کل ونزوئلا هفته گذشته در نامه‌ای از ممنوعیت تصدی ماچادور در امور دولتی به مدت ۱۵ سال خبر داد.

ماچادو ۵۵ ساله از قانونگزاران سابق ونزوئلاست که پیشتر به دلیل حمایت از تحریم‌های آمریکا علیه کاراکاس و حمایت از خوان گوایدو رهبر اپوزیسون این کشور از تصدی امور دولتی محروم شده بود و هفته گذشته این محرومیت تمدید شد.

سازمان کشورهای آمریکایی که در ایالات متحده مستقر است، این تصمیم را رد کرده و خواستار برگزاری انتخابات «آزاد» و «شفاف» در ونزوئلا شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید