آمار رسمی فرانسه از بازداشت شدگان در اعتراضات اخیر

کدخبر: ۵۸۴۰۱۷
تاکنون سه‌ هزار و ۲۰۰ نفر در جریان ناآرامی‌های فرانسه بازداشت شدند که میانگین سنی این افراد ۱۷ سال است.
آمار رسمی فرانسه از بازداشت شدگان در اعتراضات اخیر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، از روزنامه فرانسوی «لوفیگارو»، «ژرال دارمنن» وزیر کشور فرانسه امروز اعلام کرد که دو سوم بازداشت‌شدگان در جریان ناآرامی های اخیر، برای پلیس شناخته شده نیستند.

وی همچنین میانگین سنی این افراد را ۱۷ سال اعلام کرد و گفت در میان بازداشت‌شدگان کودکان ۱۲-۱۳ ساله هم هستند که در به آتش‌افروزی و حمله به نیروهای پلیس اقدام کرده بودند.

وزارت کشور فرانسه همچنین شمار بازداشت‌های دیشب (یکشنبه شب) را ۱۵۷ نفر و آتش‌سوزی‌ها را ۳۵۲ مورد اعلام کرده بود.

اریک دوپون مورتی وزیر دادگستری فرانسه پیشتر اعلام کرده بود: والدینی که از اختیارات والدگری خود استفاده نکنند، به دو سال حبس و ۳۰ هزار یورو جریمه محکوم خواهند شد.

وی در تشریح بخشنامه‌ای برای «واکنش سریع، محکم و هدفمند» به عاملان خشونت شهری به مساله بازداشت ها که بیشتر موارد آن به افرادی زیر سن قانونی است، اشاره کرد و انگشت اتهام را به سمت والدین گرفت.

در حالی که گفته می شود بیشتر بازداشت شدگان را نوجوانانی زیر سن قانونی تشکیل می‌دهد، وزیر دادگستری اعلام کرد: گستردگی تخلفاتی که طی چند روز گذشته در بسیاری از شهرهای سراسر کشور رخ داده، سازمانی را می طلبد که امکان پردازش کارآمد رویه های آغاز شده در مورد این حقایق را فراهم کند تا بتواند پاسخ جنایی سریع، قاطع و سیستماتیک به عاملان آنها را بدهد.

وی افزود: هر بار که والدین از اختیارات والدگری خود استفاده نکنند با مسئولیت کیفری مواجه خواهند شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید