هشدار انگلیس به شهروندان خود/ این کشور را ترک کنید

کدخبر: ۵۸۴۵۴۴
سفیر لندن در مسکو از اتباع انگلیس خواست که روسیه را ترک کنند .
هشدار انگلیس به شهروندان خود/ این کشور را ترک کنید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، از تاس، برونرت چهارشنبه شب در پیامی ویدیویی در تلگرام گفت: توصیه ما برای پرهیز از سفر به روسیه به قوت خود باقی است. اگر حضور شما اینجا حیاتی نیست توصیه می‌کنیم به فکر خروج باشید.

وی تاکید کرد که سفیر انگلیس در مسکو و کنسولگری این کشور در یکاترینبورگ به فعالیت و ارائه خدمات کنسولی ادامه خواهند داد.

دولت انگلیس هفته جاری به اتباع این کشور درباره سفر به روسیه هشدار داد و اعلام کرد که اوضاع روسیه به دلیل جنگ در اوکراین غیرقابل پیش‌بینی است.

انگلیس رخدادهای امنیتی مانند حملات پهپادی در برخی مناطق روسیه، فقدان پرواز برای بازگشت به انگلیس و محدودیت ارائه کمک‌های کنسولی از شهروندان را از جمله عللی ذکر کرد که شهروندان نباید به روسیه سفر کنند.

این در حالی است که نزاع میان مسکو و لندن بار دیگر اوج گرفته و وزارت دفاع روسیه چهارشنبه ارزیابی تونی راداکین فرمانده نیروهای مسلح انگلیس درباره کاهش قابلیت‌های رزمی روس‌ها را رد کرده و آن را دروغ خواند.

روزنامه فایننشال تایمز سه‌شنبه به نقل از راداکین نوشت که روسیه نیمی از توان رزمی و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تانک خود را در اوکراین از دست داده است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اظهارات راداکین کاملا دروغ است و وی این اظهارات را در پارلمان انگلیس بیان کرد تا بودجه بیشتری به منظور خرید تجهیزات نظامی جدید و جایگزینی سلاح‌هایی که به اوکراین داده است، به دست آورد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی