ادعای آمریکا درباره جنگنده های روس بر فراز آسمان سوریه

کدخبر: ۵۸۴۷۳۰
یک ژنرال آمریکایی مدعی شد که جنگنده‌های روسیه با رفتار «خطرناک و غیرحرفه‌ای» برای سه پهپاد آمریکایی در آسمان سوریه ایجاد مزاحمت کردند. ا
ادعای آمریکا درباره جنگنده های روس بر فراز آسمان سوریه

به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، از سایت شبکه روسیا الیوم، الکسوس گرینکویچ، از فرماندهان نیروی هوایی آمریکا مدعی شد که جنگنده‌های روسیه سه پهپاد نیروهای هوایی آمریکا که در حال عملیاتی علیه «تندروها» در سوریه بودند را رهگیری و در انجام عملیات آنها مزاحمت ایجاد کردند.

این ژنرال نیروی هوایی آمریکا در ادامه ادعاهایش گفت: «در حالی که سه پهپاد ام‌کیو-۹ در ماموریتی علیه نیروهای داعش حضور داشتند، سه جنگنده روسی در روند این ماموریت مزاحمت ایجاد کردند.»

فوری/ توقیف یک شناور با ۱۲ خدمه توسط سپاه

وی‌ افزود: یکی از جنگنده‌های روسیه به شلیک گلوله‌های آتش‌زا اقدام کرد که پهپادها مجبور به مانور برای جلوگیری از آسیب‌ دیدن کردند. جنگنده دیگر یکی از اگزوزهای حرارتی خود را مقابل پهپاد آمریکایی روشن کرد به طوری که باعث کاهش توان موتور پهپاد مذکور برای انجام پرواز امن شد.

گرینکویچ مدعی شد: این حوادث رفتار غیرحرفه‌ای و ناامن نیروهای هوایی روسیه در سوریه را نشان می‌دهد که همزمان باعث‌ به خطر افتادن سلامت نیروهای آمریکایی و روسیه می‌شود.

وی از نیروهای روسیه خواست این گونه «اقدامات خطرناک» را متوقف کنند.

در مقابل «اولگ گورینوف»، نایب رئیس مرکز آشتی روسیه در پایگاه «حمیمیم» سوریه اعلام کرد که پهپادهای آمریکایی وارد حریم هوایی منطقه مانور نظامی مشترک نیروهای روسیه و سوریه شده بودند.

وی تاکید کرد که نیروهای روسیه مسؤول امنیت پرواز بدون هماهنگی پهپادهای آمریکا در آسمان سوریه نیستند.

گورینوف همچنین اعلام کرد که سامانه‌های هدایت الکترونیکی پهپادهای آمریکایی در سوریه می‌تواند به عملکرد خودکار سامانه‌های پدافند هوایی و پرواز جنگنده‌ها منجر شود.

گورینوف خاطرنشان کرد که طرف روسی بار دیگر نقض سیستماتیک پروتکل‌های عدم درگیری درباره پروازهای پهپادها توسط ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا را ثبت کرد.

وی افزود: ۹ تخلف در طول یک روز به ثبت رسیده است که همه آنها در منطقه ممنوعیت پرواز درپی برگزاری مانور نظامی مشترک روسیه و سوریه در شمال سوریه انجام شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید