اولین واکنش زاکانی به خبر انتخابش به سمت دستیار ویژه رئیسی

کدخبر: ۵۸۵۲۷۹
شهردار تهران در خصوص انتخاب وی به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور تصریح کرد: این موضوع مطرح شده و در کمیسیون‌های تخصص در حال بررسی است .
اولین واکنش زاکانی به خبر انتخابش به سمت دستیار ویژه رئیسی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،  علیرضا زاکانی در حاشیه جشن فرزندان غدیر که با حضور ۷۰۰۰ کودک کار برگزار شد، افزود: خدا به ما این توفیق را داده است که در کلانشهر تهران خدمتگزار بهترین‌ها باشیم. چرا که کسانی که به آنها توجه نمی‌شد و عملا شهروند دست دوم محسوب می‌شدند امروز نور دیده هستند و سعی داریم در مدارس‌مان علاوه بر آموزش نسبت به استعدادیابی آنها و حرفه آموزی‌شان اقدام کنیم و امیدواریم این کار با جدیت آغاز شده تداوم یابد.

وی با بیان اینکه امیدواریم به مرحله‌ای برسیم که چیزی تحت عنوان کار کودک نداشته باشیم، گفت: چرا که این ظلم بزرگ به کودکان است.

شهردار تهران در خصوص انتخاب وی به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور تصریح کرد: این موضوع مطرح شده و در کمیسیون‌های تخصص در حال بررسی است و تا زمانیکه در جلسه هیات دولت تصویب و ابلاغ نشود نمی‌توان در مورد آن صحبت کرد.

پس‌لرزه‌ی اظهارات ضرغامی درباره ساخت دستشویی/ مردم، دعا کنید به جان عزت‌الله خان

وی در مورد برنامه‌های اجرایی شهرداری تهران برای کودکان کار، گفت: ما خود را متعهد می‌دانیم که ناظر به حوزه اجتماعی فعال باشیم و ما خود را مسئول کارهایی می‌دانیم که به ما محول شده و به دیگران هم در انجام وظایف‌شان کمک می‌کنیم که یکی از این وجوه بحث کودکان خیابانی است و معتقدیم که کودکان کار فراتر از کودکان خیابانی هستند و در حال حاضر توانستیم در این مراسم ۷۰۰۰ کودک کار مظلوم را که در شرایط سخت هستند گردهم آوریم و امیدواریم بتوانیم برای آنها اقداماتی انجام دهیم.

وی در پاسخ به این سوال ایسنا که برای بخشی از کودکان کار که در باندهای مافیایی مورد استثمار قرار گرفته و در خیابان‌های پایتخت تکدی‌گری می‌کنند، چه اقداماتی شده؟ گفت: ما با همه مسئولین کشور وارد مذاکره شده و دست به دست هم می‌دهیم تا چهره تهران را از این شرایط خارج کنیم و دیگر شاهد استثمار این کودکان نباشیم.

وی با بیان اینکه در مسابقه «قهرمان شهر» سال گذشته بیش از ۶۰۰ هزار نفر شرکت کردند اما نفر اول مسابقات دو ، یک کودک خیابانی بود که حتی کفش مناسبی هم نداشت، گفت: استعداد یابی این کودکان در دستور کار قرار دارد. به گونه‌ای که اگر به عنوان مثال به همین یک کودک برنده در مسابقات دو توجه ویژه شود می‌تواند در آینده افتخار آفرین کشور باشد.

زاکانی در پاسخ به این سوال که برخی از اعضای شورای شهر به انتصابات اخیرتان ایراد وارد کردند، گفت: اطلاعات‌تان نادرست است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید