بیانیه پایانی نشست روسیه و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس

کدخبر: ۵۸۵۳۵۴
اقتصادنیوز: در بیانیه پایانی نشست گفت‌وگوی راهبردی روسیه و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، بر احترام متقابل و پایبندی به قوانین بین‌المللی و حسن همجواری تأکید شد.
بیانیه پایانی نشست روسیه و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در بیانیه نشست گفت‌وگوی راهبردی روسیه و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس که دوشنبه شنبه شب صادر شده، شرکت‌کنندگان خواستار حمایت از راه‌حل سیاسی برای حل بحران اوکراین و ارسال مواد غذایی به بازارهای جهانی شدند.

اظهارات جدید لاوروف درباره روابط تهران و ریاض

در این بیانیه همچنین به موضوع فلسطین پرداخته شد و طرف‌های شرکت‌کننده بر لزوم حمایت از راهکار دو دولتی و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس تأکید کردند.

روسیه و کشورهای عضو شورای همکاری همچنین خواستار احترام متقابل و پایبندی به قوانین بین‌المللی و حسن همجواری شدند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در پایان نشست گفت‌وگوی راهبردی روسیه و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با حضور همتای عمانی خود و دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در مسکو نشست خبری برگزار کرد.

لاوروف در ادامه به عادی سازی روابط ایران و عربستان اشاره کرد و گفت: مسکو از توسعه روابط عربستان سعودی و ایران استقبال می‌کند، گامی که تاثیر مثبتی بر منطقه خواهد داشت.

لاوروف اظهار کرد، همکاری‌های مالی روسیه و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به ۱۱ میلیارد دلار افزایش یافته است.

امروز دوشنبه مسکو، میزبان نشست گفت‌وگوی راهبردی روسیه و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با حضور وزیر خارجه عمان و همچنین دبیرکل شورای همکاری بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید