تلاش جدید زلنسکی برای پیشبرد عضویت اوکراین در ناتو

کدخبر: ۵۸۵۳۸۸
اقتصادنیوز: رئیس جمهور اوکراین در آستانه برگزاری اجلاس سران ناتو در پایتخت لیتوانی خواستار تایید کی‌یف به عنوان عضو غیررسمی این ائتلاف شد.
تلاش جدید زلنسکی برای پیشبرد عضویت اوکراین در ناتو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین ساعاتی قبل از شروع اجلاس سران ائتلاف پیمان آتلانتیک شمالی در شهر ویلنیوس درخواست کرد این ائتلاف، کی‌یف را به عنوان یک عضو غیررسمی خود تایید کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، رهبران کشورهای عضو ناتو از روز سه‌شنبه در پایتخت لیتوانی اجلاسی دو روزه را  آغاز می‌کنند که انتظار می‌رود جنگ اوکراین و تلاش کی‌یف برای عضویت در این ائتلاف، تمرکز اصلی نشست آن‌ها باشد. 

رئیس جمهور اوکراین دوشنبه شب با انتشار یک پیام ویدیویی گفت، اکثریت اعضای ناتو حامی کشور او هستند و در اجلاس ویلنیوس باید اوکراین را به عنوان عضو غیررسمی این ائتلاف نظامی تایید کنند.

رئیس‌جمهور اوکراین در حالی این اظهارات را در آستانه اجلاس ناتو مطرح کرده که پیشتر گفته بود، انتظار ندارد کی‌یف قبل از پایان جنگ به ناتو ملحق شود اما امیدوار است ائتلاف سیگنال روشنی درباره قصد خود برای پذیرش اوکراین نشان دهد. 

او در پیام ویدیویی شبانه خود گفت: «اکثریت اعضای ائتلاف ناتو قاطعانه کنار ما ایستاده‌اند. زمانی که درخواست عضو شدن اوکراین در ناتو را ارائه کردیم با صراحت گفتیم که اوکراین همین الان عضو غیررسمی این ائتلاف است. سلاح‌های ما سلاح‌های ائتلاف هستند. ارزش‌های ما همان ارزش‌هایی هستند که این ائتلاف به آنها باور دارد. اجلاس ویلنیوس باید همه این‌ها را تایید کند.»

زلنسکی با تکرار موضع خود برای آنکه ناتو سلاح‌های بیشتری به کشورش برای استفاده در جنگ علیه روسیه بدهد گفت: «اطمینان دارم اخبار مثبتی از ویلنیوس پیرامون ارسال سلاح برای نیروهای ما فرستاده می‌شود.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید