رانندگان اسنپ، آمر به معروف شوند

انتقاد چهره جنجالی امر به معروف از لایحه حجاب/ ترکمنچای فرهنگی است

کدخبر: ۵۸۵۶۲۳
دبیر سابق ستاد امر به معروف با اشاره لایحه عفاف و حجاب گفت: این لایحه ترکمنچای فرهنگی است و مبانی شرعی آن مبهم است.
انتقاد چهره جنجالی امر به معروف از لایحه حجاب/ ترکمنچای فرهنگی است

به گزارش اقتصادنیوز، سیدمحمدصالح هاشمی‌گلپایگانی، دبیر سابق ستاد امر به معروف در گفتگویی تفصیلی، از لایحه عفاف و حجاب که توسط قوه قضائیه تدوین شده انتقاد کرد و آن را ترکمانچای فرهنگی دانست. 

بخشی از گفتگویی او را در ادامه به نقل از فارس می خوانید. 

قوه قضائیه لایحه‌ای را با عنوان عفاف و حجاب ارائه کرد که مورد انتقادات زیادی بود، شما درباره این لایحه حرفی دارید؟

لایحه عفاف و حجاب قوه قضاییه عجیب است، بعد از این همه حرف و نقل و طرح و این همه حقوق‌دان و... این لایحه با ایرادات فاحش باید نوشته شود، در این لایحه جامعه به برهنه و نیمه برهنه، کشف حجاب و بدن‌نمایی تقسیم‌بندی شده، حجاب قاعده‌ای کلی دارد و آن هم پوشش کامل بدن زن است و هیچ مرزبندی هم نمی‌شود برای آن گذاشت، حال ما آمده‌ایم جریمه‌هایی را هم برای این‌ها در نظر گرفته این که اصلاً ارتباطی با احکام الهی ندارد، مثلاً اگر کسی برهنه شود این قدر جریمه می‌شود.

با این‌گونه قوانین در واقع مرزها را داریم واگذار می‌کنیم و اینجا مرزهای فرهنگی ما در حال واگذاری است، این همه شهید رفته برای این حریم‌ها، اما با این لایحه مرزهای فرهنگی به دست دشمن سپرده می‌شود. این لایحه ترکمنچای فرهنگی است و مبانی شرعی آن مبهم است.

رانندگان اسنپ می‌توانند آمر به معروف شوند!

به عنوان سؤال آخر یکی از موضوعاتی که شما مطرح کردید و جنجال زیادی به پا کرد، موضوع اعمال جریمه برای رانندگان اسنپی بود که در خودروی آنها کشف حجاب شود، تا راننده مجبور شود به افراد بی‌حجاب تذکر بدهد. چرا در آن شرایط بحرانی، چنین سخنانی را مطرح کردید؟

این موضوع را من گفتم، هنوز هم می‌گویم، اما مشکل آنجا بود که جزئیات آن منتشر نشد و مورد حمله قرار گرفت. ما برای این کار تحقیقاتی انجام دادیم. بسیاری از رانندگان تاکسی می‌گفتند، ما اگر به مسافر بگوییم حجابت را رعایت کن، به حمله می‌کنند، اما وقتی می‌گوییم اگر شما حجابت را رعایت نکنی من را جریمه می‌کنند، فوراً گوش می‌دهند و حجابشان را درست می‌کنند، حال ما گفتیم اگر این اتفاق رخ دهد خود به خود بیش از ۴ میلیون راننده اسنپ آمر به معروف می‌شوند و مسافر هم وقتی بداند به دلیل کشف حجابش راننده بی‌نوا جریمه می‌شود حتماً رعایت می‌کند.

اغلب طرح‌های ما با کار و تحقیقات میدانی نگارش شده بود، مثلاً ما در محلات معتمدانی را شناسایی کردیم که در محل مظاهر فساد را شناسایی کنند و اگر نیاز به تذکر است، تذکر دهند وگرنه به ما معرفی کنند. اما هرچه ما نوشتیم و طرح کردیم به آن حمله شد و گفتند، دخالت می‌کنید و به شما ربطی ندارد و ...

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید