اعتراف عجیب رابرت مالی؛ تحت فشار برخی ایرانیان و جمهوری خواهان هستم!

کدخبر: ۵۸۵۷۲۲
یک منبع آگاه نزدیک به طیف اصولگرایان به المانتیور گفت: راب مالی اذعان داشت که تحت فشار برخی از ایرانیان مقیم آمریکا و جمهوری خواهانی است که مخالف توافق با تهران هستند.
اعتراف عجیب رابرت مالی؛ تحت فشار برخی ایرانیان و جمهوری خواهان هستم!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، سایت خبری – تحلیلی المانیتور در گزارشی به بررسی تحلیل رسانه های اصلاح طلب و اصولگرا از مرخصی اجباری راب مالی، نماینده ویژه ایالات متحده در پرونده ایران پرداخته است.

خبرنگار این رسانه در تهران به نقل از یک منبع آگاه نزدیک به طیف اصولگرایان که به شرط محفوظ ماندن نام صحبت کرده ، می نویسد: یک منبع آگاه از اردوگاه محافظه‌کاران در گفت‌وگو با المانیتور فاش کرد که راب مالی چندین گفتگو رو در رو با امیر سعید ایروانی، سفیر ایران در سازمان ملل متحد داشته و پیشرفت‌های چشمگیری هم داشته است.

شوک به مذاکرات غیرمستقیم تهران- واشنگتن/ تندروها توافق با ایران را بهم زدند؟

به گفته این منبع، راب مالی به نماینده ایران  گفت که دولت بایدن دیگر تمایلی به بازگشت به برجام اولیه ندارد، زیرا ( به ادعای او ) آنها با دولتی در ایران روبرو هستند که به تعهدات خود عمل نمی کند.  به ادعای راب مالی تهران در سپتامبر 2022 به متن توافق پاسخ مثبت داده بود، اما روز بعد از قول خود عقب نشینی کرد.

این منبع همچنین فاش کرد که راب مالی پیشنهاد تمدید برخی بندهای غروب آفتاب برجام را برای 10 تا 15 سال داده است. به گفته این منبع در یکی از این گفت و گوها ، راب مالی از سیاست دولت ایران مبنی بر عدم مذاکره مستقیم با مقامات آمریکایی انتقاد کرد وسعید ایروانی در پاسخ به طنز به او گفته بود : سوال های سخت از من نپرس.

اعتراف راب مالی: تحت فشار برخی ایرانیان و جمهوری خواهان هستم!

به گفته این منبع، راب مالی در یکی از این دیدارها اذعان داشت که تحت فشار برخی از ایرانیان مقیم آمریکا و جمهوری خواهانی است که مخالف توافق با تهران هستند.

علاوه بر این، یک دیپلمات ارشد سابق ایرانی که خواست نامش فاش نشود به المانیتور گفت: «این اعتقاد من است. فکر می‌کنم ویژگی‌های رابرت مالی به گونه‌ای است که تعلیق وی را می‌توان تحولی منفی در روند مذاکرات تلقی کرد و باعث شود احتمال معامله کمتر شود. همزمان رویکرد جدید دولت آمریکا به رهبری جیک سالیوان و برت مک گورک برای امضای یک توافقنامه غیررسمی موقت ممکن است با منافع ایران همخوانی نداشته باشد. به نظر می‌رسد قصد کاخ سفید رهایی از دردسری فوری به نام تهران در حال حاضر و در عین حال کاهش محدود تحریم‌ها در میان انبوهی از مسائل فوری مانند اوکراین است. در نتیجه، این رویکرد به ایالات متحده زمان کافی می‌دهد تا در آینده امتیازات بیشتری را از تهران دریافت کند، زیرا اهرم ایران به دنبال حل نگرانی‌ها و اولویت‌های آمریکا مانند جنگ اوکراین تا حدودی کاهش یافته است. در هفته‌های اخیر مذاکرات غیرمستقیمی بین ایران و آمریکا در عمان انجام شده است که ظاهراً در مورد توافق احتمالی یا نوعی آتش‌بس میان دو طرف بوده است.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۹ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید