اردوغان: زلزله ترکیه بیش از 100 میلیارد دلار خسارت داشت

کدخبر: ۵۸۵۸۶۸
رئیس جمهور ترکیه گفت که طبق محاسبات اولیه ما، هزینه ویرانی‌های ناشی از زلزله به ۱۰۳.۶ میلیارد دلار می‌رسد
اردوغان: زلزله ترکیه بیش از 100 میلیارد دلار خسارت داشت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه بصورت آنلاین در «کنفرانس بین المللی خیرین» شرکت و در خصوص زمین‌لرزه‌های قهرمان‌ماراش گفت: طبق محاسبات اولیه ما، هزینه ویرانی‌های ناشی از زلزله به ۱۰۳.۶ میلیارد دلار می‌رسد و هیچ کشوری صرف نظر از وضعیت اقتصادیش نمی‌تواند به تنهایی با فاجعه‌ای در این مقیاس مقابله کند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، اردوغان با بیان اینکه ۵۰ هزار و ۹۶ نفر در این زلزله جان باختند گفت که در این زلزله ۶۸۰۷ شهروند خارجی و سوری نیز جان خود را از دست دادند.

هشدار روسیه درباره جنگنده های اف 16 در اوکراین/ جنگ هسته ای در راه است؟

وی افزود: تعداد ساختمان‌های ویران شده٬ آسیب‌دیده و یا غیرقابل استفاده در ۱۱ استان زلزله‌زده به ۲۹۸ هزار و تعداد واحد‌های مستقل به ۸۷۶ هزار مورد افزایش یافته است.

اردوغان با اشاره به روند بازسازی مناطق زلزله زده گفت: از اهداف اصلیمان احداث بنا‌ها به میزان مورد نیاز در مناطق زلزله زده است. سال نخست ۳۱۹ هزار باب و مجموعا ۶۵۰ باب مسکن تحویل خواهیم داد.

وی تاکید کرد که زیر و رو ساختار، کسب و کار‌ها را مطابق ارزش‌های تاریخی و فرهنگی مجددا بازسازی خواهند کرد.

اردوغان با اشاره به اینکه راه اندازی شهرک‌های چادری، کانتینری و ساختمان‌های پیش ساخته ادامه می‌دهند گفت: با نصب ۱۰۸ هزار کانتینر در مدت دو ماه، نیم میلیون نفر را اسکان خواهیم داد.

وی افزود: روند ارسال کمک‌های بشردوستانه به زلزله زدگان سوریه توسط کشور‌های سوم را تسهیل کرده و به رویکرد خود ادامه خواهیم داد.

اردوغان تصریح کرد: در این روز‌های سخت؛ همبستگی همه دوستانمان؛ اتحادیه اروپا، سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌های بین‌المللی و نهادهایش را هیچ وقت فراموش نمی‌کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید