عصبانیت رهبر راست افراطی فرانسه از کمک نظامی به اوکراین!

کدخبر: ۵۸۵۹۶۵
اقتصادنیوز: مارین لوپن، رئیس فعلی فراکسیون اتحاد ملی فرانسه ورهبر راست افراطی این کشور گفت: وعده امانوئل ماکرون برای ارائه موشک‌های دوربرد به اوکراین «غیر مسئولانه» است.
عصبانیت رهبر راست افراطی فرانسه از کمک نظامی به اوکراین!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسپوتنیک, لوپن گفت: نمی‌دانم چرا امانوئل ماکرون بر سازماندهی کنفرانسی برای دستیابی به صلح و پایان این درگیری تمرکز نمی‌کند.

او هشدار داد که "حمله به کشور ثالث می‌تواند باعث جنگ جهانی سوم شود. ما نمی‌دانیم که اگر یک کشور ثالث با سلاح فرانسوی مورد اصابت قرار گیرد, چه واکنشی نشان می‌دهد."

تصمیم ماکرون برای تامین موشک‌های موسوم به اسکالپ به اوکراین که مشابه موشک‌های موسوم به شادو استورم انگلیس هستند، واکنش شدید احزاب سیاسی در فرانسه را به دنبال داشته است.

جمهوری خواهان جناح راست این اقدام را تشدید کننده جنگ توصیف کردند، در حالی که حزب چپ گرای فرانسه موسوم به انبود نسبت به درگیری مستقیم احتمالی با روسیه هشدار داده است.

به گزارش ایرنا, امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور روز سه شنبه گفت، کشورش موشک‌های دوربرد کروز اسکالپ (Scalp) را برای کمک به نیروهای کی یف در حمله به اهدافی در عمق مرزهای روسیه در اختیار اوکراین قرار می‌دهد.

مکرون در بدو ورود به اجلاس سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در شهر ویلنیوس پایتخت لیتوانی که با محوریت جنگ اوکراین برگزار می‌شود، گفت: پاریس موشک اسکالپ را که تاکنون تحت عنوان استورم شَدو (Storm Shadow) از سوی لندن ارائه شده است، به کی یف ارسال خواهد کرد.

پیش از این مارین لوپن رهبر فراکسیون اتحاد ملی فرانسه در پارلمان این کشور گفته بود که دخالت ناتو در اوکراین ممکن است به جنگ جهانی سوم منجر شود.

وی افزود: تامین تدریجی سلاح‌های تهاجمی برای نیروهای نظامی اوکراین می‌تواند این درگیری را به یک جنگ صدساله تبدیل کند.

رهبر بزرگ‌ترین جناح اپوزیسیون دولت فرانسه در مجلس این کشور خاطرنشان کرد: با عرضه تسلیحات دفاعی مخالف نیست اما خواستار «طرح سوال در مورد شدت گرفتن بیش از پیش درگیری‌ها در جنگ اوکراین که عواقب آن مشخص نیست» شد.

لوپن تاکید کرد: ادامه این درگیری ممکن است برای همیشه توازن قدرت را در جهان تغییر دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید