رایزنی‌های دفاعی-امنیتی در سفر فرمانده ارتش پاکستان به ایران

کدخبر: ۵۸۶۰۷۹
اقتصادنیوز: فرمانده ارتش پاکستان با هدف دیدار و رایزنی‌ با مقام‌های بلندپایه سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی ایران عازم تهران شد.
رایزنی‌های دفاعی-امنیتی در سفر فرمانده ارتش پاکستان به ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، روابط عمومی ارتش پاکستان لحظاتی قبل با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در اختیار دفتر ایرنا در اسلام‌آباد قرار گرفت اعلام کرد: ژنرال سید عاصم منیر برای سفر ۲ روز رسمی به ایران عازم تهران پایتخت این کشور شد.

ایران درخصوص تمامیت اراضی با هیچ کسی تعارف ندارد

در این بیانیه آمده است: فرمانده ارتش پاکستان قرار است در این سفر با مقام‌های بلندپایه سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

ارتش پاکستان افزود که فرمانده این کشور با مقام‌های ایران پیرامون همکاری‌های دوجانبه به ویژه در حوزه‌های امنیتی و دفاعی رایزنی خواهد کرد.

براساس این گزارش، ژنرال عاصم منیر که اوایل آذرماه سال گذشته به عنوان هفدهمین فرمانده، رهبری نیروی ارتش پاکستان را برعهده گرفت اکنون برنامه سفر رسمی به ایران را در دستور کار قرار داده است.

اوایل تیرماه امسال یک مقام ارشد نظامی پاکستان که خواست نامش فاش نشود به خبرنگار ایرنا در اسلام‌آباد گفت: تحولات امنیتی منطقه، تقویت همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های امنیتی، مرزی و نظامی در دستور کار مذاکرات ژنرال سید عاصم منیر با مقام‌های بلندپایه ایرانی قرار دارد.

وی تاکید کرد پاکستان از روابط قوی دیپلماتیک، سیاسی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران برخوردار است و هر دو کشور عزم جدی برای رسیدگی به مسائل فی مابین و تامین منافع مشترک دارند.

هشدار تندوتیز فرمانده ارتش پاکستان به طالبان

سوم آذرماه سال گذشته دولت پاکستان بنا به پیشنهاد قطعی نخست وزیر این کشور، سپهبد عاصم منیر را ضمن ارتقا به درجه ژنرال (ارتشبد) رسما به عنوان هفدهمین فرمانده ارتش پاکستان منصوب کرد.

روابط دوجانبه ایران و پاکستان در حوزه‌های دفاعی، نظامی، امنیتی از جمله تبادل هیات‌ها از نیروهای ارتش، هوایی و دریایی دو کشور طی سال‌های اخیر پیشرفت چشم گیری داشته است.

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اواخر مهر ۱۴۰۰ سفر رسمی به پاکستان داشت و رایزنی‌های مهمی با مقامات نظامی پاکستان از جمله فرمانده نیرو دریایی این کشور پیرامون گسترش همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های مختلف انجام داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید