زاخارووا:

پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو توازن قوا در اروپا را تغییر می‌دهد

کدخبر: ۵۸۶۰۸۵
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو توازن قوا در اروپا را تغییر می‌دهد و قدرت تخریبی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی موجبات تهدید امنیت روسیه و کل قاره سبز را فراهم می‌آورد.
پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو توازن قوا در اروپا را تغییر می‌دهد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو، توازن قوا در اروپا را تغییر می‌دهد و قدرت تخریبی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، موجبات تهدید امنیت روسیه و کل قاره سبز را فراهم می‌آورد.

تأکید مسکو بر حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی ایران

خبرگزاری تاس گزارش داد، زاخارووا در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسیا-۲۴ افزود: مسکو دچار این توهم نیست که پیوستن سوئد به ناتو باعث دوری ترکیه از این ائتلاف نظامی خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: ما نباید فراموش کنیم که ترکیه یکی از اعضای ناتو است و رای می‌دهد، تصمیم می‌گیرد و در دستور کار ناتو دارای ابتکار عمل است.

رئیسی: اراده دولت اعمال سیاست‌های حمایتی برای استحکام و ترفیع خانواده است

فوری / رهبر معظم انقلاب یک پیام صادر کرد

وی تاکید کرد: بنابراین از شما می‌خواهم که این را به خاطر بسپارید که نباید این توهم وجود داشته باشد که ترکیه به نحوی از انجام تعهدات خود در قبال ناتو عدول خواهد کرد.

زاخارووا در ادامه با اشاره به اینکه پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو توازن قوا در اروپا را تغییر می‌دهد و قدرت تخریبی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی موجبات تهدید امنیت روسیه و کل قاره سبز را فراهم می‌آورد، تاکید کرد: البته همان‌طور که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بارها گفته است، پیوستن این دو کشور به ناتو بر روند تصمیم‌گیری‌های ما تأثیر خواهد گذاشت.

پیش‌بینی «بایدن» درباره استفاده مسکو از سلاح اتمی

به نوشته خبرگزاری تاس، اولف کریسترسون نخست‌وزیر سوئد و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه با حضور ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در ویلنیوس با هم دیدار و گفت وگو کردند.

در این دیدار آنها توافق کردند که ترکیه روند تصویب درخواست سوئد برای عضویت در ناتو را آغاز کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید