سیگنال مثبت روابط ایران به عربستان به زائران ایرانی

کدخبر: ۵۸۶۲۲۸
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه نزدیک به 6 میلیون نفر ثبت نامی عمره در صف انتظار داریم، گفت: تصمیم گیری های نهایی درخصوص اعزام زائران ایرانی به حج عمره باید در شوراهای بالادستی طرح شود و ما منتظر هستیم که این بررسی ها صورت گیرد و نتیجه نهایی اعلام شود.
سیگنال مثبت روابط ایران به عربستان به زائران ایرانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا، محمد مهدی اسماعیلی درباره آخرین رایزنی ها با طرف عربستانی درخصوص از سرگیری و اعزام زائران ایرانی به حج عمره، اظهار داشت: طبق اعلام مقامات عربستانی، مراسم حج عمره بلافاصله پس از پایان موسم حج تمتع و خروج حجاج از سرزمین وحی آغاز می‌شود لذا برقراری مجدد حج عمره که چندین سال متوقف مانده از موضوعات مذاکرات طرف ایرانی با طرف عربستانی بوده و پاسخ هایی در این خصوص از عربستان دریافت شده است.

آقای اسماعیلی ادامه داد: با توجه به بهبود روابط ایران و عربستان و افتتاح کنسولگری ایران در عربستان، اقتضائات لازم و اکثر مقدمات برای از سرگیری حج عمره زائران ایرانی فراهم است.

وی با اعلام اینکه نزدیک به 6 میلیون نفر ثبت نامی عمره در صف انتظار داریم، گفت: تصمیم گیری های نهایی درخصوص اعزام زائران ایرانی به حج عمره باید در شوراهای بالادستی طرح شود و ما منتظر هستیم که این بررسی ها صورت گیرد و نتیجه نهایی اعلام شود.

رئیس گروه واگنر کشته شد؟/ دو ژنرال در روسیه ناپدید شدند

وی ادامه داد: برخی از حجاج ایرانی که امسال به حج تمتع اعزام شدند تا پایان ماه ذی القعده و اوایل محرم در عربستان حضور دارند و همکاران در سازمان حج و زیارت تا خروج آخرین حاجی ایرانی در عربستان خواهند ماند. ما منتظریم که این همکاران از سفر حج بازگردند و تصمیم داریم پس از آن موضوع از سرگیری حج عمره را به طور جد پیگیری کنیم.

آقای اسماعیلی ابراز امیدواری کردکه ایرانی های در صف انتظار حج عمره به زودی عازم عربستان شوند و مناسک حج را برگزار کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید