واکنش روسیه به تلاش اوکراین برای قتل خبرنگاران روس

کدخبر: ۵۸۶۲۹۵
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی صدور بیانیه‌ای اعلام کرد تلاش سرویس‌های امنیتی اوکراین برای قتل خبرنگاران روس نشان‌دهنده ماهیت تروریستی حکومت این کشور است.
واکنش روسیه به تلاش اوکراین برای قتل خبرنگاران روس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تلاش سرویس‌های امنیتی اوکراین برای قتل خبرنگاران روس ماهیت تروریستی حکومت این کشور کی‌یف را نشان می‌دهد.

گفت‌وگوی تلفنی پوتین و رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی

خبرگزاری تاس گزارش داد این مقام روس افزود: تحولات اخیر بار دیگر ماهیت تروریستی حکومت ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین را نشان می‌دهد که مسئول تعدادی از حملات تروریستی است.

به گفته زاخارووا، روسیه "انتظار" واکنش سازمان‌های بین المللی نسبت به این اقدامات را ندارد.

او گفت: دورویی از دیرباز سنت سیاسی لیبرالیسم غربی و رفتار معمول آن بوده است.

زاخارووا افزود که تلاش برای حمله تروریستی به مارگاریتا سیمونیان سردبیر شبکه تلویزیونی راشا تودی و کسنیا سوبچاک خبرنگار روس که توسط حکومت کی یف طراحی شده بود, به دلیل شغل آن‌ها می‌باشد و سازمان‌های مجری قانون روسیه در حال بررسی این طرح هستند.

سرویس امنیت فدرال روسیه روز شنبه اعلام کرد که نقشه ترور ۲ تن از خبرنگاران این کشور توسط اوکراین را خنثی کرده است.
آژانس امنیت روسیه می‌گوید روز جمعه در منطقه ریازان مسکو تروریست‌های اوکراینی را دستگیر کرده است.

این آژانس روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که همراه با وزارت کشور و کمیته تحقیقات ملی، تعدادی از نئونازی‌های گروه پاراگراف ۸۸ را که در حال جمع‌آوری اطلاعات در اطراف منزل سیمونیان و سوبچاک بودند را دستگیر کرده‌اند.

دعوت روسیه از وزیر خارجه دولت طالبان

منابع اطلاعاتی روسیه گفتند که طی عملیاتی سلاح‌های سبک و مواد منفجره از محل اسکان این گروه کشف کرده است.

افراد بازداشت شده در اعترافات اولیه گفتند که دولت اوکراین برای هر قتل، یک و نیم میلیون روبل معادل بیش از ۱۶هزار دلار جایزه به آن‌ها پرداخت کرده است.

سال گذشته یک روزنامه نگار روس به نام دریا دوگینا در یک خودروی بمب گذاری شده در حومه مسکو ترور شد. نیویورک تایمز به نقل از مقامات آمریکایی مقامات اوکراینی را عامل این ترور معرفی کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید