هشدار تندوتیز خواهر رهبر کره شمالی به آمریکا

کدخبر: ۵۸۶۷۲۸
اقتصادنیوز: خواهر رهبر کره شمالی به آمریکا هشدار داد «اقدام احمقانه‌ای» انجام ندهد که موجب شود امنیت این کشور به خطر بیافتد.
هشدار تندوتیز خواهر رهبر کره شمالی به آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این اظهارات پس از آن بیان شد که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید نسبت به احتمال تکرار پرتاب موشک بالستیک قاره‌پیمای کره شمالی ابراز نگرانی کرد.

پیام واشنگتن برای اعراب / ۳ معنای پرواز آمریکایی بر فراز خلیج فارس

رویترز گزارش داد، کیم در اظهاراتی که خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر کرد، گفت: آمریکا باید اقدام احمقانه تحریک کره شمالی و به خطر انداختن امنیت پیونگ یانگ را متوقف کند.

وی برنامه آمریکا برای اعزام یک زیردریایی هسته‌ای مجهز به موشک بالستیک به کره جنوبی را به باد انتقاد گرفت و گفت که چنین اقداماتی صرفا کره شمالی را از میز مذاکره دورتر خواهد کرد.

کیم درخواست آمریکا برای مذاکره بی قید و شرط را رد کرد و گفت که واشنگتن اشتباه می‌کند اگر فکر می‌کند که خلع سلاح کره شمالی امکان‌پذیر است.

کره شمالی هفته گذشته موشک بالستیک قاره‌پیمای هواسونگ-۱۸ شلیک کرد که در سواحل شرقی این کشور فرود آمد. پیونگ یانگ گفت که این شلیک یک «هشدار عملی قوی» به دشمنان بود.

آمریکا، کره جنوبی و ژاپن پرتاب این موشک را محکوم کردند اما کره شمالی با رد این محکومیت گفت که این اقدام در راستای دفاع از خود انجام شد.

آمریکا جنگنده‌ و کشتی جنگی به خاورمیانه می‌فرستد

آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در واکنش به شلیک موشک بالستیک قاره‌پیمای کره شمالی رزمایش مشترک دفاع موشکی در دریا برگزار کردند.

شلیک این موشک پس از آن صورت گرفت که کره شمالی هوایپماهای جاسوسی آمریکا را به نقض حریم هوایی خود در آبهای منطقه اختصاصی اقتصادی متهم کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید