گفتگوی ضدایرانی بایدن و نتانیاهو

کدخبر: ۵۸۶۷۴۱
اقتصادنیوز: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و نخست‌وزیر اسرائیل در تماس تلفنی، درباره تقابل با ایران و همچنین سفر نتانیاهو به واشنگتن رایزنی کردند.
گفتگوی ضدایرانی بایدن و نتانیاهو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید شامگاه دوشنبه از تماس تلفنی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی خبر داد.

کربی طی نشست خبری در کاخ سفید، گفت که بایدن و نتانیاهو در این تماس تلفنی، درباره هماهنگی‌ها برای تقابل با ایران به روش‌های مختلف از جمله رزمایش‌های نظامی مشترک گفتگو کرده و شراکت واشنگتن-تل‌آویو را سنگ بنای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی دانستند.

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، وی درباره این گفتگوی تلفنی توضیح داد: «بایدن نگرانی خود را از ادامه گسترش شهرک‌سازی‌ها [صهیونیست‌نشین] ابراز کرد و از او خواست از اقدامات یکجانبه [علیه فلسطینیان] خودداری کند».

این مقام امنیتی کاخ سفید با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا بر لزوم اجماع داخلی در رژیم صهیونیستی برای طرح تغییرات قضایی نتانیاهو تاکید کرد، اظهار داشت: «تماس بین بایدن و نتانیاهو به این معنا نیست که ما نگران اصلاحات قضایی و اقدامات افراطی نیستیم».

طبق این گزارش، کربی در ادامه خبر داد که بایدن و نتانیاهو برای دیدار دوجانبه که احتملا پیش از پایان سال ۲۰۲۳ میلادی باشد، توافق کرده و کار بر روی جزئیات این دیدار همچنان ادامه دارد.

به نوشته الجزیره، وی همچنین افزود که نتانیاهو و «ایتمار بن‌گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم جعلی صهیونیستی بابت اظهارات «مضحک» درباره دخالت آمریکا در امور داخلی این رژیم عذرخواهی کردند.

کاخ سفید نیز با صدور بیانیه‌ای درباره این تماس تلفنی، نوشت: «بایدن بر تعهد آهنین و تزلزل‌ناپذیر خود به امنیت اسرائیل تاکید کرد و اقدامات تروریستی اخیر علیه شهروندان اسرائیلی را محکوم کرد».

در این بیانیه آمده است: «رئیس جمهور بر لزوم اتخاذ تدابیری برای حفظ پایداری راهکار دو دولتی و بهبود وضعیت امنیتی در کرانه باختری تاکید کرد. او گام‌های امیدوارکننده‌ توسط تشکیلات خودگردان فلسطین برای بازگرداندن کنترل امنیتی در جنین و دیگر مناطق کرانه باختری را تایید کرد».

شامگاه دوشنبه بود که رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده‌اند رئیس‌جمهور آمریکا بعد از گذشت مدت طولانی از روی کار آمدن نتانیاهو، او را برای سفر به واشنگتن دعوت کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید