هشدار تندوتیز روسیه به کشتی‌های عازم اوکراین از دریای سیاه

کدخبر: ۵۸۷۱۳۳
اقتصادنیوز: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: از ۲۰ ژوئیه (پنجشنبه ۲۹ تیر) همه کشتی‌هایی که از دریای سیاه به بنادر اوکراین سفر می‌کنند به عنوان حامل‌های بالقوه محموله‌های نظامی در نظر گرفته می‌شوند.
هشدار تندوتیز روسیه به کشتی‌های عازم اوکراین از دریای سیاه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، همزمان با  شدت گرفتن  درگیری‌ها بین روسیه و اوکراین و حمله اوکراین به پل «شبه جزیره کریمه»، وزارت دفاع روسیه عصر چهارشنبه به وقت تهران به کشتی‌های عازم بنادر اوکراین از مسیر دریای سیاه هشدار داد.

راه‌حل رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی برای شرکت پوتین در بریکس

شبکه خبری «ریا نووستی» گزارش داد، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: «از ۲۰ ژوئیه (پنجشنبه ۲۹ تیر) همه کشتی‌هایی  که از دریای سیاه  به بنادر اوکراین سفر می‌کنند به عنوان حامل‌های بالقوه محموله‌های نظامی در نظر گرفته می‌شوند.»

وزارت دفاع روسیه برخی مناطق شمال غربی و جنوب شرقی دریای سیاه را خطرناک اعلام کرده است.

«دیمیتری کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین ر در سخنانی مدعی شده بود  که اقدام روسیه در لغو توافق غلات در دریای سیاه تهدیدی مستقیم و غیر قانونی به شمار می‌آید.

وی گفت: «پل کریمه برای اهداف نظامی استفاده می‌شود و ما آن را هدفی نظامی می‌دانیم.»

روز  سه شنبه رسانه‌های روسی و اوکراینی از وقوع انفجاری در پل کریمه که این شبه‌جزیره را از روی دریا به خاک سرزمین اصلی  روسیه متصل می‌کند، خبر دادند. «خبرگزاری فرانسه» ساعاتی بعد به نقل از یک منبع ارشد اوکراینی گزارش داد رژیم کی‌یف در پس انفجار در پل متصل‌کننده کریمه به خاک  روسیه است.

ادعای عجیب ترامپ درباره توافق روسیه و اوکراین

در پی این حمله، سخنگوی کرملین با بیان اینکه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور  گزارش‌هایی درباره وضعیت حمله تروریستی به پل شبه‌جزیره کریمه دریافت کرده، گفت: «می‌دانیم پشت این اقدام چه کسانی هستند و از حیله‌گری رژیم کی‌یف آگاه هستیم.» 

به گفته کمیته ملی ضد تروریسم فدراسیون روسیه، بر اثر حمله تروریستی به پل کریمه، به بزرگراه آن آسیب رسید و دو بزرگسال کشته شدند و یک کودک زخمی شد

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین نیز  درباره آینده «توافق غلات» بدون مشارکت روسیه هشدار داده که  مخاطرات امنیتی در پی خواهد داشت و این موضوع باید در نظر گرفته شود.» 

سخنگوی پوتین در ادامه گفت: منطقه اجرای توافق غلات از سوی رژیم کی‌یف برای اهداف نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد و این جنبه مهمی است که نباید فراموش شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید