فوری؛ خط و نشان مقتدا صدر برای سوئد/ قرآن و پرچم عراق خط قرمز است + بیانیه

کدخبر: ۵۸۷۲۸۵
اقتصادنیوز: رهبر جنبش صدر با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «منتظر پاسخ رسمی و قاطع در مورد مجوز مقامات سوئد برای آتش زدن پرچم عراق هستم.»
فوری؛ خط و نشان مقتدا صدر برای سوئد/ قرآن و پرچم عراق خط قرمز است + بیانیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از العالم، در بیانیه مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق که در توئیتر منتشر شده، آمده است: « بعد از این که دولت سوئد دشمنی خود را با اسلام و کتاب مقدس آن (قرآن) به طور علنی اعلام کرد، این بار خط قرمز دیپلماسی و عرف سیاسی را زیر پا گذاشته و با عطای مجوز برای آتش زدن پرچم عراق، دشمنی خود را با این کشور رسما اعلام کرده است.

در این بیانیه آمده است: من قبل از هر اقدامی، منتظر پاسخ قاطع و در خور و به طور رسمی مقامات سوئد می مانم. تا آنجا که من می دانم اگر پرچم عراق سوزانده شود بغداد نباید تنها به محکوم کردن این کار اکتفا کند که نشانه ضعف و سستی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد، اما درباره سوزاندن مجدد قرآن کریم باید بگویم که راه مقابله با آن، سوزاندن تورات و انجیل نیست. بر همه مسلمانان واجب است به نصرت و یاری کتاب مقدس آسمانی بشتابند، در غیر این صورت عواقب توصیف ناپذیر برای ما رقم خواهد خورد.»

صدر در پایان بیانیه خود تاکید کرد که پرچم عراق نیز خط قرمز ماست.

به دنبال اقدام پلیس سوئد جهت صدور مجوز جدید تجمع برای روز پنجشنبه (امروز) در برابر سفارت عراق در استکهلم که گفته می شود طی آن قرار است قرآن کریم و پرچم عراق آتش زده شود، سفارت سوئد در بغداد سحرگاه امروز از سوی تظاهرکنندگان خشمگین به آتش کشیده شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید